لزوم احداث بیمارستان در جوار واحدهای دانشگاه آزاد/ باید رشتههای دستیاری تخصصی توسعه یابند
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محسن نفر در نشست روسای دانشکدههای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز با حضور مدیران کل این حوزه برگزار شد، به سابقه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: «حدود 30 سال است که این دانشگاه در رشته پزشکی به جذب دانشجو پرداخته و متخصصان بسیاری را تربیت کردهاست. اما متأسفانه خودش از وجود این فارغالتحصیلان محروم است که باید از این ظرفیت استفاده شود.»
نفر به کمبود عرصه بالینی در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: «مسئولان حوزه پزشکی با مدیریت هزینهها و بهرهگیری از خیران استانها نسبت به احداث بیمارستان در جوار واحد خود باید اقدام کنند، در غیر اینصورت شاهد تحول مثبتی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم بود.»
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد ا سلامی ادامه داد: «پس از ارتقای عرصه بالینی متولیان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به ایجاد و توسعه رشتههای دستیاری تخصصی، توجه بیشتری داشته باشند. بررسیها حاکی از آن است که بسیاری از واحدها ظرفیت لازم برای ایجاد رشتههای دستیاری تخصصی را دارند که با تلاش بیشتر و جمع آوری مستندات درباره ظرفیتهای واحد مجوزهای لازم را دریافت کنند.»
او به بحث تغییرات در نظام آموزش پزشکی و organ base شدن دوره علومپایه در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «اگر چه هر تغییری در ابتدای امر با مقاومتهایی روبهرو است، اما این تغییر لازمه پویایی این حوزه به شمار میرود.»
نفر همچنین به تحول مثبت در حوزه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: «ایجاد دبیرخانه در بخشهای پزشک عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، علومپایه و تخصصی رشتههای پزشکی همانند وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته و اعضای این دبیرخانهها از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است و رسالت اصلی این دبیرخانهها بررسی اولویتهای درسی رشتههای مختلف، ارزیابی، بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای مجری رشته پزشکی است.»
در ادامه این نشست دکتر فرهاد ادهمی، مدیرکل آموزش حوزه پزشکی و دکتر مهسا هادیپور جهرمی سرپرست مدیریت EDC دفتر توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی به سوالات مدیران گروههای آموزشی واحدهای پزشکی پاسخ دادند.
همچنین روسای دانشکدههای پزشکی به ارائه مطالبی درباره مشکلات و موانع موجود در پیادهسازی طرح جدید آموزش پزشکی، کمبود اعضای هیأت علمی، نبود عرصه بالینی برای آموزش دانشجویان پرداختند.
انتهای پیام/