دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:

فرانسوی‌ها از فضای اقتصادی ایران، نمی‌گذرند

انجمن کارفرمایان بزرگ فرانسه برای سومین بار و با هدف افزایش همکاری‌های دوجانبه و توسعه همکاری‌های مشترک به ایران سفر کرد .
کد خبر : 224692

به گزارش گروه اقتصادی آنا، رابطه تجاری ایران و فرانسه در سال‌های پس‌ازبرجام با رشد محسوسی مواجه بوده و نوسازی بسیاری از صنایع فرسوده ایران به‌واسطه تکنولوژی فرانسوی‌ها در دستور کار قرار گرفته شده است.


در همین راستا تاکنون هیات‌های تجاری متعددی طی این سال‌ها به دو کشور سفر کردند که منجر به تفاهم‌نامه‌های مشترک و عقد قراردادهای همکاری دوجانبه در زمینه هواپیمای مسافربری، صنایع خودرویی از جمله ساخت خودرو «پژو و رنو »و قطعات، نفت «توتال»، محیط زیست، کشاورزی و ... شده که نکته قابل تامل آن، عقد قراردادهای تعهدآور است.


این رفت‌وآمدهای تجاری با حمایت روسای جمهور دو کشور همراه بوده ضمن آنکه تجار و صنعت‌گران ایرانی و فرانسوی نیز خواهان تعامل و همکاری با یکدیگر بوده زیرا سرمایه‌گذاری و اهداف مشترک دوجانبه فراوانی بین شرکت‌های دوطرف دنبال می‌شود.


محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درخصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه بین ایران و فرانسه اظهارکرد: برای سومین بار انجمن "مدف" (انجمن کارفرمایان بزرگ فرانسه) با هدف افزایش همکاری‌های دوجانبه و توسعه همکاری‌های مشترک به ایران سفر کرد زیرا فضای سرمایه‌گذاری در ایران برای سرمایه‌گذاران فرانسوی کاملا ایده‌آل است.


وی ادامه داد: این فضای سودآور منجر به تفاهم‌نامه‌های فراوانی از جمله شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با "ایرباس"، شرکت‌های خودروسازی با "پژو" و "رنو"، مجتمع‌های نفتی با "توتال"،‌ محیط زیست و کشاورزی شد که قطعا نتایج سودآور آن در آینده اقتصاد ایران را هم منتفع خواهد کرد.


این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: قطعا طرف ایرانی نیز باید از این فرصت در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و دانش روز بهترین استفاده را برده و خود را به تکنولوژی و دانش مجهز کند.


نجفی‌منش تاکید کرد: در صنعت کشاورزی و در بخش اصلاح نژاد بذر نیز محققان دو کشور فعالیت‌های گسترده‌ای را در ایران آغاز کرده‌اند که امیدواریم سطح زیر کشت مزارع در مقیاس هکتار نیز با بهبود شرایط برداشت، مواجه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته