دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 15:20
برای شرکت در انتخابات نظام پرستاری؛

دبیرکل و 2 تن از اعضای خانه پرستار رد صلاحیت شدند

دبیر‌کل خانه پرستار از رد صلاحیت شدن خود و 2 تن از اعضای شورای خانه پرستار در انتخابات نظام پرستاری خبر داد و گفت: بر اساس برخی اظهارات، دلیل رد صلاحیت بنده و دیگر اعضا، حضور در تجمع پرستاران مطرح شده است.
کد خبر : 22447

محمد شریفی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها توسط چهار مرجع شامل وزارت اطلاعات، دادستانی، سازمان ثبت احوال و پلیس امنیت انجام می‌شود که طبق قانون صلاحیت‌ها باید ظرف 15 روز اعلام شود اما در این دوره اعلام شده بررسی صلاحیت‌ها یک ماه به طول می‌انجامد اما با این وجود صلاحیت‌ها 10 روز پس از زمان اعلام شده ابلاغ شد.


مقدم عنوان کرد: صلاحیت‌ها سه شنبه هفته گذشته و دقیقا یک روز قبل از تعطیلات اعلام شد که این مساله زمان طلایی برای آمادگی کاندیدا برای تبلیغ و فرصت برای اعتراض کنندگان به نتایج را سلب کرد.


دبیر کل خانه پرستار تصریح کرد: پنج نفر از اعضای شورای خانه پرستار رد صلاحیت شدند که همه آنها به این رد صلاحیت اعتراض کردند که پرونده 3 نفر تاکنون رسیدگی و اعتراض آنها را وارد ندانسته و رد صلاحیت آنها قطعی شده که بنده نیز جزو آنها بودم و پرونده 2 نفر دیگر در دست بررسی است.


شریفی مقدم افزود: بر اساس قانون علت رد صلاحیت باید به صورت مکتوب اعلام شود که متاسفانه این امر برای ما محقق نشد. بنابراین رد صلاحیت‌ها غیر قانونی است اما بر اساس برخی اظهارات دلیل رد صلاحیت شدن بنده و سایر منتقدان حضور در تجمع پرستاران عنوان شده است.


وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سیستم وزارت بهداشت پزشک سالار است و قصد دارد با مهندسی کردن انتخابات نظام پرستاری این سازمان را بی‌اثر، غیر فعال و همسو با اهداف پزشک سالاری خود کند.


به گفته وی انتخابات نظام پرستاری هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود که این بار باید 13 اسفند سال 93 برگزار می‌شد اما با کمی تاخیر ما شاهد برگزاری چهارمین دوره از این انتخاب در 29 خرداد خواهیم بود.


وی تاکید کرد: در هیات مرکزی نظارت این انتخابات 2 نماینده وزیر بهداشت، 2 نفر از نظام پزشکی، یک نفر از دادستانی، یک نماینده از مجلس شورای اسلامی و یک نماینده از وزارت کشور حضور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته