دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1396 - 14:13
خجسته در دیدار با کاردار اردن:

وحدت امت اسلامی باعث تقویت صلح در منطقه بحران‌زده می شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن با اشاره به وضعیت کشورهایی همچون سوریه، یمن، عراق و بحرین که مورد هجوم تکفیری‌ها هستند، گفت: وحدت امت اسلامی در تقویت صلح میان مسلمانان مؤثر است.
کد خبر : 224463

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای، امیر خجسته، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن صبح امروز با محمد الخالدی، کاردار اردن در تهران دیدار و گفت و گو کرد.


خجسته در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اردن پیشینه اسلامی، ملی و فرهنگی قدیمی دارند گفت: امت اسلامی جهان و ملت آزادی خواه دنیا از دو کشور ایران و اردن انتظار بیشتری در جهت ایجاد صلح، آرامش و دوستی دارند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: ما کشور اردن را کشور اسلامی بزرگی می‌دانیم که می‌تواند همانند جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان تأثیرگذار باشد.


وی در ادامه با اشاره به شرایط و تحولات کنونی منطقه اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهای مسلمان چون سوریه، یمن، عراق و بحرین در مورد هجمه تکفیری‌ها قرار گرفته‌اند که وحدت و انسجام امت اسلامی می‌تواند در تقویت صلح و دوستی میان مسلمانان و مقابله با دشمنان تأثیر بسزایی داشته باشد.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن در پایان از گسترش همکاری‌های پارلمانی به ویژه استفاده از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اردن استقبال کرد.


کاردار اردن در تهران: گسترش سفر و دیدارها میان ایران و اردن در ایجاد صلح و ثبات در منطقه مؤثر است


محمد الخالدی کاردار اردن در تهران نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور گفت: اردن علاقه‌مند به گسترش ارتباطات به ویژه افزایش همکاری‌های پارلمانی است.


کاردار اردن در تهران در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدارها و رفت و آمدهای اخیر، از گسترش این رفت و آمدها در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه استقبال کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته