دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 15:08
مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه:

کمپین پنج روزه شهرداری تهران در حمایت از کودکان کار و خیابان

مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: این سازمان با همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، کمپین 5 روزه حمایت از کودکان کار و خیابان را برگزار می‌کند.­­­
کد خبر : 22434

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حسن غلامی با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های مختلفی از سوی این سازمان برای کودکان کار و خیابان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 12 ژوئن مصادف با روز جهانی مقابله با کار کودک نام‌گذاری شده و بر همین اساس اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی یکی از اهداف برگزاری این مناسبت جهانی است.


وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته به مناسبت این روز در نظر داریم تا سطح اطلاعات و آگاهی شهروندان را نسبت به برخورد با کودکان کار و خیابان افزایش دهیم.


مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: امسال به مناسبت روز جهانی مقابله با کار کودک برنامه 5 روزه‌ای در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه این برنامه با مشارکت 24 انجمن و سازمان مردم نهاد حمایت از کودکان که عضو شبکه یاری کودکان کار و خیابان هستند، برگزار می‌شود، افزود: این برنامه از 20 تا 24 خرداد با شعار «نه به کار کودک؛ آری به آموزش با کیفیت» در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.


وی اصلاح باورهای عمومی درباره پدیده کار کودک و خلق حداکثری هم‌افزایی در میان گروه‌های غیردولتی برای عمومی‌سازی مسئله کودک را از جمله اهداف این برنامه 5 روزه برشمرد و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف سازمان‌های دولتی و معرفی موسسات غیر دولتی فعال حوزه کار کودک در صحنه عمومی از دیگر اهداف ما به شمار می‌آید.


هدف، کاهش کار کودک است


حسن غلامی جست و جو و سرعت بخشی به راهکارهای مشخص با تاکید بر کاهش کار کودک را یکی از اهداف سازمان متبوعه خود در حمایت از کودکان کار و خیابان برشمرد و افزود: 20 و 23 خرداد شاهد حرکت نمادین دو کاروان دوستداران کودک از راه آهن تا تجریش با توقف در 7 ایستگاه، و 23 خرداد نیز از میدان آزادی تا سه راه تهران پارس خواهیم بود.


وی با اشاره به اینکه 21 خرداد نیز در 17 بوستان شهر تهران ایستگاه‌های ثابت اطلاع‌رسانی در خصوص معرفی انجمن‌های حامی حقوق کودکان کار و نحوه ارتباط با آنان دایر می‌شود، گفت: بوستان‌های قیطریه، نیاوران، پردیسان، گفت‌وگو، آب و آتش، نهج البلاغه، ملت، پلیس، لاله، دانشجو، دریاچه خلیج فارس و بسیج از جمله این بوستان‌ها هستند.


غلامی با اشاره به برگزاری گردهمایی، یک روز بدون کار برای کودکان در 22 خرداد، گفت: در این گردهمای برای 3 هزار کودک کار و خیابان در ورزشگاه شهید هرندی منطقه 12 برنامه شاد و مفرحی برگزار می‌شود.


وی به برگزاری نشست تخصصی حذف کار کودکان و راهکارهای آن در پنجمین روز بزرگداشت روز جهانی مقابله با کار کودک، بیان کرد: این نشست 24 خرداد در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس واقع در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در قالب دو پنل تخصصی اجتماعی و حقوقی برگزار می‌شود.


غلامی گفت: این پنل‌ها با حضور نمایندگانی از مرجع ملی حقوق کودک، سازمان بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همچنین نمایندگی از موسسه‌های غیر دولتی حمایت ازکودکان کار و خیابان برگزار می‌شود.


مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران ادامه داد: تمامی این برنامه‌ها در قالب کمپین اطلاع‌رسانی اجتماعی روز جهانی مقابله با کار کودک برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته