دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعیم قاسم: آمریکا در مقابله با توافق هسته‌ای شکست خورد

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که آمریکا در مبارزه با توافق هسته‌ای ایران شکست خورده است.
کد خبر : 224228

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که به‌فضل وجود مقاومت، آمریکا در مقابله با توافق هسته‌ای، تخریب سوریه، و حمایت از رژیم صهیونیستی شکست خورد و روز به روز شکست‌هایش بیشتر خواهد شد.


به گزارش المنار، وی افزود: هدف آمریکا از ویران کردن سوریه، تجزیه منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید بود و این حادثه خطرناکی است که ما توانستیم با آن مقابله کنیم و مانع اجرای طرح‌های آمریکا شویم.


نعیم قاسم گفت: آمریکا می‌خواهد که از توافق هسته‌ای خارج شود، اما این توافق، توافقی بین‌المللی است نه توافقی بین ایران و آمریکا، بنابراین باید به توافق‌های بین‌المللی احترام گزارده شود، زیرا همه کشورها بر سر آن به توافق رسیدند.


جانشین دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: دلیل مخالفت آمریکا با توافق هسته‌ای این است که این توافق منافع آن را آن‌گونه که مورد رضایتش است، محقق نکرده است.


وی افزود: اگر مقاومت نبود، آمریکا و اسرائیل شکست نمی‌خوردند و سرزمین ما آزاد نمی‌شد. اگر مقاومت نبود، ما نمی‌توانستیم گروه‌های تکفیری در منطقه خود را شکست دهیم. تا زمانی که برای حق کار کنیم و به‌دنبال حق باشیم، این پیروز‌ی‌ها ان شاء الله ادامه خواهد یافت.


نعیم قاسم هفته گذشته در اظهاراتی گفته بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که به تعهدات و معاهدات بین‌المللی پایبند نیست و او می‌خواهد به‌زور سیاست‌های کشورش را بر ملت‌های منطقه تحمیل کند که البته او شکست خورد و موفق نخواهد شد.


وی افزود: امروز ترامپ نزد افکار عمومی جهان و ملت آمریکا، یک پیمان‌شکن و فردی مستبد و ظالم به‌معنای واقعی کلمه است.


نعیم قاسم گفت: ترامپ به‌دنبال راهی برای فرار از شکست‌هایش است و او نمی‌تواند ایرانی قوی را که از ملت و مرزهایش دفاع می‌کند و از لحاظ علمی و اقتصادی در حال پیشرفت است، تحمل کند. او سوریه پیروز و یکپارچه را تحمل نمی‌کند.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته