دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله نوری همدانی:

نخستین شرط مسیر طلبگی اخلاص و نیت خالص الهی است

مرجع تقلید شیعیان جهان، نخستین شرط ورود به مسیر طلبگی داشتن اخلاص و نیت خالص الهی دانست.
کد خبر : 224216

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب خواهر حوزه‌های علمیه استان بوشهر که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: شغلی بهتر و بافضیلت تر از طلبگی وجود ندارد، چراکه این شغل به معنای سربازی امام زمان(عج) است که ناشی از ذوق سلیم افراد در انتخاب این شغل مقدس است.


وی با اشاره به حدیثی از امامان معصوم گفت: خداوند متعال طالبان علم را دوست دارد و فرشتگان الهی نیز بال‌های خود را در زیر پاهای طالبان علم پهن می‌کنند.


مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه داد: کسب علم ادامه راه انبیا و اولیا الهی است، بنابراین فردی که می‌خواهد عالم، راهنما و هادی باشد باید آمادگی و توان خود را در حوزه‌های علمیه تقویت کند.


آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به شغل طلبگی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تا امروز هیچ مدال سیاسی را قبول نکردند و تأکید کردند که مقام طلبگی بالاترین و باارزش‌ترین مدال‌هاست.


وی ادامه داد: راه طلبه راه شیخ مفیدهاست و کسی که این راه را انتخاب می‌کند باید چند اصل را موردتوجه قرار دهد که نخستین آن اخلاص و نیت خالص الهی است.


استاد برجسته حوزه علمیه بابیان ویژگی‌های مهم شغل طلبگی عنوان کرد: بعد از اخلاص همت بلند داشتن، شرط شغل طلبگی است که باید سعی شود هدف از ورود به حوزه رسیدن به درجه اجتهاد و فقاهت باشد.


وی تأکید کرد: اراده قوی و جدیت شرط دیگر این شغل مقدس است، چراکه انسان‌های سست و ضعیف هرگز موفق نخواهند شد، همچنین تقویت ادبیات و تبحر در صرف و نحو نیز مهارت مهم دیگری بوده که طلاب باید در آن خبره باشند .


وی تأکید کرد: فردی که خواستار مقامات بلند است باید شب‌زنده‌دار باشد، چراکه رسیدن به کمالات بالا مستلزم تهجد است، همچنین داشتن نظم یکی دیگر از آداب مهم طلبگی است.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته