دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تابش خبر داد؛

رد کلیات اصلاحیه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رد کلیات اصلاحیه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر : 224180

به گزارش رسانه های دیگر آنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کلیات طرح اصلاح ماده 33 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما مورد موافقت کمیسیون قرار نگرفت و رد شد.


وی افزود: در این اصلاحیه مقرر بود، 5 درصد از 20 درصد وجوه حاصل از جرایم که جهت تأمین اعتبار به صندوق‌های خسارت بدنی بیمه شخص ثالث واریز می‌شود؛ کسر و به سازمان صدا و سیما برای ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات اختصاص یابد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: سپس عملکرد، اعتبارات و مشکلات مربوط به درآمد اختصاصی از محل درآمدهای ثبتی نیز با حضور رؤسای دستگاه‌های مذکور در کمیسیون رسیدگی شد، تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد گزارشی از عملکرد این سازمان و تنگناهای اعتباری داد.


وی اضافه کرد: محمدیون دبیر کل هلال‌احمر نیز گزارشی از اختلاف با سازمان ثبت اسناد در خصوص حق‌الثبت اسناد رسمی به اعضای کمیسیون ارائه داد و نهایتا مقرر شد کمیته‌ای دیدگاه‌های دو‌ طرف را بررسی و نتیجه را به کمیسیون ارائه دهد.


جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی غیردولتی، مطابق اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، منابع درآمدی مشخص دارد که سهم 42 درصدی از حق‌الثبت اسناد رسمی نیز از جمله آنهاست که بیش از 60 سال است به‌طور مستمر در حال انجام است.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته