دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 13:51
نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران:

اجازه راهپیمایی غیر قانونی نمی‌دهیم/ یارانه نان حذف نشده است/ ساعات کار در ماه رمضان تغییر نمی‌کند

سخنگوی دولت گفت که دولت در زمان شروع به کارش متوجه برخی تخلفات از دولت قبل شد اما مرجعی که می تواند درست بودن و یا نبودن این تخلفات را تایید کند قوه قضائیه است.
کد خبر : 22418

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره شایعه حذف شدن یارانه نان از یارانه نقدی خانوارها، اظهار کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ یارانه نان به قوت خود باقی است.


وی درباره دستگیری حمید بقائی و همچنین پیگیری‌های دولت در این زمینه، افزود: دولت در زمان شروع به کارش متوجه برخی تخلفات از دولت قبل شد اما مرجعی که می‌تواند درست بودن و یا نبودن این تخلفات را تایید کند قوه قضائیه است.


سخنگوی دولت تصریح کرد: ما بدون اینکه بخواهیم چیزی را رسانه‌ای کنیم، معاونت حقوقی در مرجع قضائی این موضوع را طرح دعوا کرد و منتظر هستیم پرونده‌هایی که در دولت یازدهم به مرجع قضائی ارجاع شده است به نتیجه برسد.








ما هم نمی‌دانیم به چه علت برای آقایی بقایی قرار بازداشت صادر شده اما حق و انصاف این است که قوه قضاییه موارد اتهامی‌اش را اطلاع رسانی کند

نوبخت گفت: بر اساس سخنان سخنگوی قوه قضائیه اتهامات بقائی قابل گفتن نیست ما هم نمی‌دانیم به کدام سبب چنین قراری برای وی صادر شده است، حتما زمانی که قوه قضائیه تشخیص بدهد اعلام می‌کند.


وی با بیان اینکه در رابطه با آقای بقایی حق و انصاف این است که قوه قضاییه موارد اتهامی‌اش را اطلاع رسانی کند؛ گفت: دولت بدون رسانه‌ای کردن، قانون را از طریق مجاری خودش اجرا می‌کند.


وی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: خبر قانونی بودن حضور زنان در ورزشگاه از سوی معاون زنان رئیس جمهوری گفته شده است و مسیر قانونی خود را باید طی کند، اگر نیاز به توضیحات بیشتر است از همین جا از خانم مولاوردی می‌خواهم که در هفته جاری اطلاعات بیشتری را در این باره به افکار عمومی ارائه دهد.


نوبخت در ادامه درباره احتمال تغییر ساعات کاری کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان گفت: همچنان که سال گذشته کارکنان دولت بدون تغییر در ساعات کاری در ادارات حضور داشتند امسال نیز به همان صورت حضور خواهند یافت ولی کسانی که بخواهند مرخصی ساعتی بگیرند بدون اینکه به کار مردم آسیبی وارد شود مدیران مربوطه باید با آنها موافقت کنند، البته سال گذشته مجلس طرحی را در این زمینه ارائه داد که به دلیل رای نیاوردن همین تصمیم دولت در سال جاری نیز پا برجا است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره حواشی مراسم سالگرد حضرت امام، گفت: شما ناظر اتفاقات آن روز بودید، اینکه شکایتی از سوی دولت در این زمینه تنظیم شده باشد و یا نه تا کنون اطلاع دقیقی ندارم.


نوبخت در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رئیس جمهور همه چیز حتی محیط زیست را به رفع تحریم‌ها گره زده است پاسخ داد و گفت: بحث رئیس جمهور در هفته محیط زیست درباره رفع تحریم‌های ظالمانه به این دلیل است که بخشی از منابع فروش نفت ما به کشور وارد نمی‌شود و اگر در این زمینه آسیبی به مردم ایران وارد شود همه تحریم کنندگان در آن نقش دارند چرا که به خاطر عدم ورود منابع کافی بسیاری از هزینه‌کردها برای بخش‌های آب و محیط زیست با تاخیر مواجه می‌شود و این یک اقدام ظالمانه و غیر‌انسانی از سوی کشورهای تحریم کننده است.








در مسکن ارزان قیمت با تسهیلات یارانه‌ای و ارزان قیمت به اقشار هدف به دنبال افزایش تولید مسکن هستیم تا از این طریق بر اشتغال نیز افزوده شود

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری درباره نقدینگی 800 هزار میلیارد تومانی و ارتباط آن با نرخ تورم گفت: تورم از دو مسیر عرضه و تقاضا به وجود می‌آید هرگاه عوامل عرضه مانند تولید افزایش قیمت پیدا کند کالای نهایی نیز قیمتش بالا می‌رود و تورم ناشی می‌شود همچنین در مسیر تقاضا هرگاه تقاضا بالا رود و عرضه متناسب با آن وجود نداشته باشد نیز تورم ایجاد می‌شود. دولت برای کنترل این روند رشد نقدینگی را تا حدی مهار کرده است تا ازاین طریق تقاضا افزایش نیابد و تورم ایجاد نشود.


وی درباره تفاوت مسکن مهر با مسکن ارزان قیمت در دولت یازدهم گفت: در مسکن ارزان قیمت با تسهیلات یارانه‌ای و ارزان قیمت به اقشار هدف به دنبال افزایش تولید مسکن هستیم تا از این طریق بر اشتغال نیز افزوده شود.


سخنگوی دولت همچنین درباره کمک به بنگاه های کوچک گفت: ما برای کمک به بنگاه های کوچک تسهیلات ارزان قیمت به میزان 2 هزارو 850 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی با نرخ سود پایین در نظر گرفته ایم.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره پرونده بابک زنجانی و همچنین بازگشت اموال وی به کشور اظهارکرد: بخشی از دارایی بابک زنجانی به صورت تملیک در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است البته من اطلاع دقیقی از ارزش این موارد تملیک شده ندارم و همچنین خبری از این که پول نقد بابت بدهی بابک زنجانی به خزانه واریز شده یا نه نیز ندارم، همچنین نمایندگان دولت که ماموریت پیگیری این پرونده را بر عهده دارند به همراه قوه قضائیه در حال رسیدگی به این پرونده هستند.








ما خواهان این هستیم که ملت‌ها نظرشان را ارائه کنند و هر نظری که بدهند محترم است، ملت ترکیه در انتخاب‌شان آزاد بودند و ما به آن احترام می‌گذاریم

نوبخت درباره سفرهای مقامات خارجی به کشور و همچنین هیئت‌های پارلمانی، گفت: هیئت‌های پارلمانی و فعالان اقتصادی از سال گذشته سفرهای زیادی به کشور داشته‌اند و ما مرتبا در حال دریافت درخواست آنها برای سرمایه‌گذاری در ایران هستیم البته همگی آنها منتظر نتیجه توافق هسته‌ای ایران با 6 کشور هستند.


سخنگوی دولت همچنین درباره انتخابات ترکیه گفت: ما خواهان این هستیم که ملت‌ها نظرشان را ارائه کنند و هر نظری که بدهند محترم است، ملت ترکیه در انتخاب‌شان آزاد بودند و ما به آن احترام می‌گذاریم.


سخنگوی دولت همچنین درباره مشکلاتی که در زمینه ارائه داروهای خاص به وجود آمده است، گفت: تا کنون وزیر بهداشت در این باره به دولت گزارشی نداده است ما سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان برای کمک به بیماران صعب العلاج در نظر گرفته‌ایم امسال نیز بودجه لازم را به این موضوع اختصاص خواهیم داد و همچنین به دنبال اعمال کاهش هزینه‌های درمان در شهرها 6 درصد و در روستاها 3 درصد هستیم.


نوبخت درباره فراخوان یک راهپیمایی به دلیل عدم اجازه به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: دولت اجازه برگزاری چنین راهپیمایی را نمی‌دهد و حتما انتظار دارد که قوه قضائیه با قانون‌شکنان برخورد کند.


نوبخت همچنین درباره پیگیری دولت از سرانجام تخلف دو مامور عربستانی، گفت: هنوز دولت عربستان چیزی در این زمینه به ما ابلاغ نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته