دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرهاد رهبر در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل:

اقتدار کشورها منوط به تولید علم آنهاست/ماموریت دانشگاه آزاد آموزش و پژوهش در کنار یکدیگر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه علم بدون دین ارزشی ندارد، گفت: علم و ایمان انسان را به اوج قله‌های تعالی می‌رساند و بدون فرهنگ دینی و دینداری، علم عالم چندان فایده‌ای ندارد.
کد خبر : 224168

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم تکریم دکتر علی شامل و معارفه دکتر اسحق رسولی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه برگزار شد.


رهبر در این جلسه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه صفر، گفت: مردم اردبیل همیشه در عزاداری‌های ماه محرم و صفر پیشقدم هستند و عزاداری‌های آنان زبانزد است.


او به جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: جا دارد که از زحمات و تلاش‌های دکتر شامل، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان واحد اردبیل تشکر کنم. بنای کار ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که از کسی خداحافظی نمی‌کنیم، بلکه همواره از خدمات و نظرات روسای پیشین بهره می‌بریم.


رهبر، کار در دانشگاه را یک کار تیمی، جمعی و دارای سختی و دشواری‌ها دانست و افزود: ان‌شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی همچون گذشته با عظمت، اقتدار و شکوه به حرکت خود ادامه دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حرکت مقتدرانه این دانشگاه از رهنمودهای دکتر ولایتی و سایر دلسوزان بهره فراوان خواهیم برد.


او با با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، نسل اول و دوم دانشگاه‌ها را به خوبی سپری کرده است، گفت: مأموریت این دانشگاه در نسل اول تربیت نیروی انسانی کارشناس و متخصص برای اداره کشور بود که خوشبختانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان و تربیت‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌های دولتی و خصوصی مشغول انجام وظیفه و ارائه خدمات هستند.


رهبر، تولید علم را مأموریت دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در نسل دوم برشمرد و افزود: این دانشگاه در تولید علم کشور در صدر دانشگاه‌های کشور قرار دارد و جمهوری اسلامی باید سهم خود را در تولید علم دنیا افزایش دهد.


سعی ما بر این است که رتبه اول دانشگاه آزاد اسلامی را در تولید علم کشور حفظ کنیم


رهبر در ادامه سخنان خود گفت: اقتدار کشورها منوط به تولید علم آنهاست، سعی ما بر این است که رتبه اول دانشگاه آزاد اسلامی را در تولید علم کشور حفظ کنیم و نقش قابل توجهی در افزایش تولید علم کشور داشته باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر تولید علم نافع تاکید کرد و گفت: تولید علم نافع سبب رفع نیازهای کشور و حل مشکلات جامعه می‌شود و مورد توجه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است.


رهبر افزود: علم نافع امکانات موجود جامعه را در تولید ثروت و ارزش افزوده برای خدمت به مردم به کار می‌گیرد.


او خلق ثروت از علم و تبدیل ایده به محصول را از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی براساس بیانات مقام معظم رهبری، جرأت بهره‌برداری از علم و تولید ثروت از علم را در دستور کار خود قرار داده است.


مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پژوهش در کنار یکدیگر است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مأموریت این دانشگاه آموزش و پژوهش در کنار یکدیگر است که در همین راستا گسترش پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و ارتباط صنعت با دانشگاه در اولویت ویژه قرار گرفته است.


رهبر با بیان اینکه ارزان‌ترین نیروی انسانی برای تولید علم در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه دارای دانشجویان بسیاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که پایان‌نامه و رساله‌های هر کدام از این دانشجویان باید مسأله‌ای از مسائل کشور را حل کند.


او افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قیاس با دانشجویان دانشگاه‌های دولتی دارای انگیزه بیشتری هستند و این انگیزه باید از سوی استادان و اعضای هیأت علمی سمت و سو بگیرد و در جهت تولید و پیشرفت علم بکار رود.


بدون فرهنگ دینی و دینداری، علم عالم چندان فایده‌ای ندارد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه علم بدون دین ارزشی ندارد، گفت: علم و ایمان انسان را به اوج و قله‌های تعالی می‌رساند و بدون فرهنگ دینی و دینداری، علم عالم چندان فایده‌ای ندارد.


رهبر با قدردانی از حضور دکتر ولایتی در سفرهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدوارم شاهد پیشرفت‌های جدی و همه‌جانبه دانشگاه آزاد اسلامی باشیم و واحد اردبیل در این مسیر پیشتاز و پیش قراول واحدهای دیگر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب