دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر ولایتی در پنجمین سفر استانی به اردبیل:

به دنبال وحدت واقعی حوزه و دانشگاه هستیم/50 درصد تمدن اسلامی، مدیون ایرانیان است

مراسم تکریم دکتر علی شامل و معارفه دکتر اسحق رسولی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 224165

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم اردبیل گفت: اردبیل حق بزرگی به گردن کشور دارد چرا که با حمایت و جان فشانی‌های مردمش توانست ایران پراکنده را بعد از 900 سال احیا کند.


او با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری منشأ یک خیر بزرگ، راهبردی و استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی شدند، گفت: دکتر فرهاد رهبر که هم‌اکنون ریاست این دانشگاه را برعهده دارد، دارای تجارب موفق و گوناگون است که در جهت دستیابی به برنامه‌ها موثر باشد.


ولایتی افزود: امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه عظیم انسانی را تجمیع کرده است، به طوری که هر یک از معاونان و مدیران این دانشگاه دارای سوابق مدیریتی درخشان هستند.


رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بنده در هیچ کجای دنیا کشوری را سراغ ندارم که مردمانش به اندازه ایران میل و اشتیاق به تحصیل داشته باشند، گفت: در ایران حتی افراد کم درآمد و فقیر نیز در هر شرایطی هزینه‌های تحصیل فرزند خود را تأمین می‌کنند.


ولایتی گفت: ایران در میان 57کشور اسلامی بیش از 50 درصد سهم فرهنگ و تمدن اسلامی را بر عهده دارد. در واقع بیش از 50 درصد سهم تاریخ و تمدن اسلامی مدیون ملت ایران بوده است و هیچ ملتی به اندازه مردم ایران شوق تحصیل ندارد.


او ادامه داد: قم بزرگترن، عمیق‌ترین و عظیم‌ترین مرکز الهیات و علوم الهی در کل دنیاست. باید دانشگاه‌ها به لحاظ علمی به اندازه حوزه‌های علمیه قوی باشند و ما به دنبال وحدت واقعی حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.


رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اولین قدم در راه وحدت حوزه و دانشگاه را شهید مفتح برداشت، ادامه داد: معنی واقعی حوزه و دانشگاه این است که دانشگاه محل فرهنگ، علم، اعتقاد و پژوهش باشد.


ولایتی با بیان اینکه بنده بعد از ائمه معصومین (ع) در تاریخ علم کسی را به بزرگی شیخ الرئیس نمی‌شناسم، افزود: وی دارای دو کتاب بسیار مهم به نام‌های «قانون» و «شفا» است. کتاب «قانون» شیخ‌الرئیس 600 سال در دانشکده‌های پزشکی غرب تدریس می‌شد و بزرگان فلسفه نیز از کتاب «شفا» به مرتبه‌های عالی رسیدند.


او گفت: شیخ‌الرئیس با جایگاه رفیعی علمی خود می‌گوید «هرگاه در مسائل علمی دچار مشکلی می‌شدم، با اقامه دو رکعت نماز به راه‌حل می رسیدم.


پیش از این مراسم و در بدو ورود، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیات رئیسه با حضور بر مزار شهدای جاوید الاثر به مقام شامخ آنان با قرائت فاتحه و نثار گل ادای احترام کردند.


شرکت در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان، حضور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و ... از دیگر برنامه‌های پنجمین سفر رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه ازاد اسلامی به اردبیل است.


در این سفر دکتر بیژن رنجبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فاضل رئیس دفتر هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه، دکتر ولایتی و دکتر رهبر را همراهی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته