دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چقدر با دوربین مدار بسته آشنایی دارید؟

انواع گوناگونی از دوربین مداربسته در بازار ایران موجود است که با توجه به نیاز و بودجه در اختیار می توان هریک را انتخاب نمود. یکی از انواع آن، دوربین مداربسته تحت شبکه (IP CCTV ) است.
کد خبر : 224163

آیا تا به حال به استفاده از دوربین مداربسته در خانه، اداره یا شرکت خود فکر کرده اید؟ با افزایش آمار سرقت و جرم و جنایت، به نظر می رسد استفاده از دوربین های مداربسته امری اجتناب ناپذیر است.


یکی از مهم ترین کاربردهای دوربین های مداربسته در کنار انواع درب ضد سرقت جهت ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع جرم است. در موارد بسیاری دیده شده که مجرم بعد از آگاهی از حضور دوربین مداربسته، از ارتکاب جرم صرف نظر کرده است. هر مکانی که در آن پول، اجناس با ارزش و تجمع جمعیت وجود داشته باشد مانند بانک ها، فروشگاه های بزرگ و مجتمع های تجاری مستعد ابتلا به سرقت است و استفاده از دوربین های مداربسته در آن ضروری است.


انواع گوناگونی از دوربین مداربسته در بازار ایران موجود است که با توجه به نیاز و بودجه در اختیار می توان هریک را انتخاب نمود. یکی از انواع آن، دوربین مداربسته تحت شبکه (IP CCTV ) است.



دوربین مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که استفاده از آن ها به دلیل کیفیت بالای آنها روز به روز در حال افزایش است. این نوع دوربین ها جایگزین مناسبی برای دوربین های آنالوگ می باشند و بر خلاف دوربین مدار بسته آنالوگ از اینترنت برای فرستادن و دریافت اطلاعات استفاده می کند.


یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه از تعدادی دوربین مدار بسته تشکیل شده است که به شبکه اینترنت متصل هستند. از دیگر لوازم مورد نیاز برای این سیستم یک دستگاه برای دریافت تصاویر ضبط شده و صفحه نمایشگر تصویر است.


کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته تحت شبکه محدود نبوده و با واحد مگاپیکسل نشان داده می شود.


دوربین های مداربسته تحت شبکه معمولا با کیفیت 1.3 تا ۵ مگاپیکسل در بازار مورد استفاده قرار می گیرند و دوربین های با کیفیت بالای ۵ مگاپیکسل توسط برندهای معتبر برای مراکز خاص و حساس مورد استفاده قرار می گیرد.


از ویژگی و مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه می توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • کیفیت تصاویر در دوربین مداربسته تحت شبکه محدود نمی باشد و این دوربین ها با کیفیت های متنوعی عرضه می شوند. همچنین می توان دوربین را به نحوی تنظیم نمود تا با کیفیت های مختلف تصویر برداری کند.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه به سیستم هشدار دهنده مجهز هستند و در صورت تشخیص دمای بدن انسان و حیوان هشدار داده و از طریق ایمیل تصویر ذخیره شده را ارسال می کنند.

  • این دوربین ها دارای قابلیت زوم 16 تا 42 برابری بدون تغییر کیفیت هستند.

  • نویزهای موجود در محیط تاثیر کمی بر دوربین مداربسته تحت شبکه خواهند داشت.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه دارای قابلیت دید در شب به صورت رنگی هستند.

  • با توجه به اینکه دوربین مداربسته تحت شبکه به اینترنت وصل می شوند می توان موقعیت مورد نظر را از هر شهر یا کشوری کنترل کرد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به سایر مدل ها هزینه کابل کشی اندکی دارند. البته این هزینه در دوربین مداربسته تحت شبکه بی سیم، به صفر می رسد.

  • سازندگان دوربین مدار بسته تحت شبکه به گونه ای آن را طراحی کرده اند که به آسانی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.

  • در دوربین مداربسته تحت شبکه امکان ارسال و دریافت صدا همزمان با تصویر بدون نیاز به تجهیزات اضافی وجود دارد.

  • در ساختمان های بزرگ با تعداد دوربین های زیاد و حجم اطلاعات بالا، می توان از فیبرهای نوری استفاده نمود.



در صورتیکه احساس کردید باید برای محل کار یا منزلتان دوربین مداربسته نصب کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت ساختمون با انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار (به خصوص دوربین های مداربسته تحت شبکه) و فعالان در این حوزه آشنا شوید.



وب سایت ساختمون یک سایت تخصصی و جامع در حوزه صنعت ساختمان است و به طور تخصصی اقلام و نیازمندی های صنعت ساختمان را پوشش و ارائه می دهد. در این وب سایت فعالان در حوزه های مختلف در صنعت ساختمان، اقلام ساختمانی خود را نظیر انواع کرکره برقی ارائه می دهند و مشتریان می توانند کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.


در وب سایت ساختمون انواع کالاهای ساختمانی مانند انواع پارتیشن، انواع سقف کاذب ، انواع دوربین مداربسته، مبلمان منزل، انواع پرده، انواع شومینه، انواع مصالح ساختمانی، انواع درب و پنجره، انواع دیوارپوش، انواع کفپوش و سنگ، انواع ابزار، یراق و ماشین آلات، انواع تاسیسات ساختمانی و ... در گروه بندی های متفاوتی وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب