دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1396 - 07:15

ماجرای پیچیده قایقرانی ایران و جیوگانیک

سرمربی تیم روئینگ ایران بامداد دوشنبه گذشته تهران را به مقصد رومانی ترک کرد و این احتمال وجود دارد که وی به دلیل اختلافاتی که با فدراسیون قایقرانی پیدا کرده ‌است، دیگر به ایران بازنگردد.
کد خبر : 224093

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا؛ حدود چهار ماه از حضور دوباره «جیوگانیک» در ایران می‌گذرد، مربی که برای اولین بار در سال 2007 و 2008 به ایران آمد و موفق شد قایقرانی ایران را بعد از 50 سال به المپیک وصل کند و حضور دوباره این مربی بعد از 9 سال در قایقرانی ایران نوید روزهای پر از موفقیت و تحول را در روئینگ می داد.


جیوگانیک اردیبهشت ماه سال جاری دوباره برای هدایت تیم ملی به ایران آمد تا به وضعیت روئینگ پسران سر و سامان دهد البته خودش مدعی بود که باید هدایت تیم‌های روئینگ (پسران و بانوان) در اختیار او قرار بگیرد و در ابتدای حضورش در ایران هم سر این موضوع چالش های زیادی به وجود آمد چرا که هدایت تیم بانوان ایران در اختیار افشین فرزام بود و جیوگانیگ نمی‌پذیرفت که کسی دیگری غیر از خودش هدایت این تیم را برعهده داشته باشد.


این کشمکش‌ها مدت زیادی طول کشید تا بالاخره فدراسیون هدایت تیم بانوان را از افشین فرزام گرفت تا جیوگانیک به خواسته‌اش برسد. اولین آزمون سخت جیوگانیک و شاگردانش مسابقات قهرمانی آسیا بود؛ مسابقاتی که اتفاقا با عملکرد قابل قبولی برای تیم قایقرانی به پایان رسید و تیم ایران مدال‌های رنگارنگ زیادی به دست آورد و در نهایت عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. هر چند جیوگانیک از نتیجه چندان راضی نبود و اعتقاد داشت اگر قایق‌های استاندار در اختیار پاروزنانش بود بهتر از این نتیجه می‌گرفتند.


به هر روی چندماهی از مسابقات قهرمانی آسیا می گذرد و جیوگانیک که قرار بود تا مسابقات جاکارتا قایقرانی ایران را همراهی کند سخت با فدراسیون به اختلاف خورده است و گویا قرار است همکاری اش را با فدراسیون قطع کند.


چند روز پیش جلسه‌ای بین مسئولان روئینگ و جیوگانیک در فدراسیون برگزار شد و خروجی این جلسه در نهایت به این منجر شد که فدراسیون شرطی برای جیوگانیک در نظر گرفت و آن هم این است که او هدایت تیم بانوان را به شخص دیگری واگذار کند و خودش تنها هدایت مردان را برعهده داشته باشد که البته جیوگانیک هم این موضوع را نپذیرفت.


حسین شادی قهرمان روئینگ کشورمان که این روزها صحبت از بازگشتش به دنیای قهرمانی شده است؛ از رفتن جیوگانیک از ایران گفت: «من قصد بازگشت به قایقرانی را دارم اما واقعیت این است که باید ببینم شرایط چگونه پیش می رود. به هر حال جیوگانیک از مربیان به نام روئینگ در جهان است و در گذشته که در ایران بوده تحول عظیمی در این رشته به وجود آورده است. من هم چون کادر فنی گذشته برگشته است تصمیم گرفتم دوباره به قایقرانی برگردم اما اگر جیوگانیک از ایران برود مربی نداریم که کار کنیم و من هم برنمی گردم. به هر حال باید ببیینم شرایط به چه صورت خواهد بود و آیا مشکلات حل می شود.»


وی در مورد علت رفتن جیوگانیک گفت: «‌این مربی اخلاق های خاص خودش را دارد به هر حال فدراسیون تمایل دارد هدایت تیم ملی بانوان را به شخص دیگری واگذار کند. اما جیوگانیک این موضوع را نمی پذیرد حالا باید ببینیم فدراسیون چه تصمیمی در این مورد خواهد گرفت و جیوگانیک این موضوع را می پذیرد یا خیر.»


به هر روی جیوگانیک سرمربی تیم روئینگ ایران بامداد دوشنبه تهران را به مقصد کشورش رومانی ترک کرد و ملی پوشان ایران هم که عملکرد خوب او را در این سال ها دیده اند به هیچ عنوان دوست ندارند این مربی کاربلد را از دست بدهند از همین روی تصمیم گرفتند قبل از رفتن این مربی به کشورش او را بدرقه کنند و به حمایت از این مربی گرد هم جمع شدند تا از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بخواهند شرایط ادامه کار این مربی رومانی را با آنها فراهم کنند، جیوگانیک هم که از بدرقه تعجب کرده بود و قبل از رفتنش در پیام ویدیویی از ورزشکاران ایرانی تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته