دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 14:25
نعمتی در جمع خبرنگاران تشریح کرد

توافق مجلس و دولت برای بودجه‌نویسی بر اساس عملکرد دستگاه‌ها از سال آتی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: باید از بودجه ریزی فرسوده جلوگیری شود و تلاش‌ها در جهت حرکت برای نظام بودجه ریزی جدید باشد.
کد خبر : 224056

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه غیرعلنی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت بودجه‌ریزی در کشور و دغدغه‌های موجود، هیات رئیسه مجلس تصمیم به برگزاری این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه را گرفت.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه پیمانی بین مجلس و دولت بسته شد تا بودجه ۹۷ براساس نظام بودجه‌ریزی عملکردی باشد. همچنین پروژه‌های نیمه تمام در سال آینده به بخش خصوصی واگذار شود.


وی افزود: در این جلسه مقرر شد ردیف‌های غیر ضرور در بودجه سال آینده در موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت و نرخ ارز حذف شود و اختیارات استان‌ها در موضوعاتی مثل سرمایه گذاری و هدفمندی پروژه‌ها افزایش یابد.


نعمتی ادامه داد: باید از بودجه ریزی فرسوده جلوگیری شود و تلاش‌ها در جهت حرکت برای نظام بودجه ریزی جدید باشد.


وی افزود: در این جلسه مقرر شد نشست‌های مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش یابد تا نظارت بیشتری بر عملکرد دستگاه‌ها در موضوع بودجه زیاد شود.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان تصریح کرد: در این جلسه علاوه بر آقای نوبخت چهار نماینده به قید قرعه به ایراد سخن پرداختند و قاسمی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درباره وضعیت بودجه کشور توضیحاتی ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته