دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 12:49
تابش در جمع خبرنگاران:

انتظار از وزیر پیشنهادی علوم باید متناسب با وضعیت کشور و دانشگاه‌ها باشد

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور با تسلط بر مسائل کلان ملی و منطقه‌ای دو وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد، گفت: امیدواریم هر دو وزیر پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد دریافت کنند.
کد خبر : 224007

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، محمدرضا تابش در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره وزرای پیشنهادی علوم و نیرو دولت دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه هر دو وزارتخانه علوم و نیرو راهبردی و مهم بوده، رئیس‌جمهور با تسلط بر مسائل کلان ملی و منطقه‌ای دو وزیر پیشنهادی را با لحاظ این موارد معرفی کردند، از این رو امیدواریم هر دو رای اعتماد از مجلس را دریافت کنند.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در توضیح واکنش‌های منفی پیرامون معرفی آقای منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، تصریح کرد: مجلس هنوز ارزیابی نکرده، اما بر اساس شنیده‌ها وی گزینه بیستم رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت علوم بود اما در هر حال اظهار نظرهای مخالف و موافق طبیعی است.


وی افزود: منطقی که وزرای پیشنهادی در دفاع از خود و پاسخ به سوال نمایندگان ابراز خواهند کرد در تجمیع نظر نمایندگان مجلس و کسب رای اعتماد تاثیر مستقیم خواهد داشت، آقای غلامی در دولت اصلاحات مسئولیت دانشگاه همدان را داشته و در دولت آقای روحانی هم به همین صورت مسئولیت داشته‌ است، در هر حال انتظار از وزیر علوم باید متناسب با وضعیت کشور، دولت و دانشگاه‌ها مطرح شود.


تابش در توضیح وزیر پیشنهادی نیرو، یادآور شد: آقای رضا اردکانیان شخصیتی ملی و بین‌المللی در عرصه آب بوده و نسبت به مسائل کلان و ملی اشراف دارد، همچنین نسبت به کارکردی که در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی داشته توانسته به عنوان شخصیت ایرانی ممتاز در عرصه بین‌المللی از خود نشان دهد.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای اردکانیان فردی مدیر و مدبر، مسلط به زبان انگلیسی و از تحصیلات بسیار بالا برخوردار است، همچنین فردی شایسته و متکی بر مدار علمی است که همانند سایر وزرا معتقد به ملاحظات حاکمیتی کشور است.


وی با بیان امیدواری برای کسب رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو، گفت: کسب رای برای هر دو وزیر از اتلاف وقت جلوگیری خواهد کرد.


نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مسائل پیش آمده برای رئیس جمهور اصلاحات، گفت: تمام مسائل به همان چیزی مرتبط می‌شود که در روزهای اخیر از رسانه ها مطرح شده و مورد دیگری وجود ندارد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته