دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1396 - 10:10
مجید افلاکی:

تکواندوی ایران یک بیمار دیالیزی است/ پولادگر در مورد ناکامی‌ها توضیح دهد

مربی تکواندوی ایران گفت: متاسفانه دست ما در تکواندو خالی شده و زمانی هم که مدیریت یک مجموعه مشکل دارد، این موضوع خواه ناخواه به همه بخش‌ها نفوذ می‌کند.
کد خبر : 223975

مجید افلاکی پیشکسوت تکواندوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد تکواندوی ایران در مسابقات گرندپری لندن گفت: «شرایطی برای تکواندوی ایران در حال رقم خوردن است که خروجی آن تنها از بین بردن سرمایه های ایران است. تیم ملی در رقابت های گرندپری مراکش تنها به یک مدال برنز رسید و در این مسابقات هم حاصل کار آنها تنها یک مدال برنز و یک نقره بود و این نتیجه در حالی است که 5 تکواندوکار به این رقابت ها اعزام شدند.»


وی ادامه داد: «‌متاسفانه ادامه این روند تنها به ضرر تکواندوی ایران شده و نتیجه اش را هم به مرور در همه مسابقات بعد از المپیک ریو شاهد هستیم. به نظرم تمام این ناکامی ها تنها یک دلیل دارد و آن هم سوء مدیریت در فدراسیون تکواندو است که به مرور به همه بخش های این مجموعه نفوذ کرده است. بعد از روی کار آمدن کادرفنی جدید ما دیدیم باز هم حال تکواندو خوب نشد و نتیجه قابل قبولی نگرفتند. در اینجا کادرفنی نباید در مورد چرایی این نتایج توضیح بدهد بلکه باید رئیس فدراسیون در مورد انتصاب بی باک به عنوان کادرفنی به همه پاسخ بدهد.»


وی در پاسخ به اینکه با تزریق جوانان به تیم ملی شاید تکواندو در بلند مدت نتیجه بگیرد: «‌این جوانان از چه کانالی به تیم ملی تزریق شدند؟! در این چندسال اخیر تکواندوی ایران معطوف به فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی شده که البته آنها هم روز به روز در حال افت هستند، متاسفانه دست ما در تکواندو خالی شده و زمانی هم که مدیریت یک مجموعه مریض است این موضوع خواه ناخواه به همه بخش ها نفوذ می کند. بعد از ناکامی تکواندوکاران در المپیک به گفته فدراسیونی ها بهترین مربی روی کار آمد پس چرا ما هر روز افت داریم و نتیجه ای دلخواه را نمی گیریم؟! آنها ادعا می کردند کادر مجربی روی کار آمده پس چرا این کادر قوی و مجرب نمی تواند نتیجه بگیرد؟!»


افلاکی با تاکید بر اینکه مهدی بی باک نباید در مورد نتایج تیم ملی صحبت کند؛ عنوان کرد: «به نظرم پولادگر باید توضیح بدهد که چه اتفاقی افتاد که در جلسه شورای فنی بی باک به عنوان سرمربی انتصاب شد. در مجموعه فدراسیون تکواندو معمولا کسانی روی کار می آیند که بله قربان گو هستند و از همین روی است که به آنها اجازه فعالیت می دهندو افرادی که بله قربان گو نیستند هر چقدر هم سطح بالایی داشته باشند اما در این مجموعه جایی ندارند.»


پیشکسوت تکواندو در ادامه صحبت‌هایش به انتخابات فدراسیون تکواندو و ثبت نام کاندیدها اشاره کرد و گفت: «چندماه دیگر مهمترین اتفاق برای تکواندوی ایران رقم می خورد و سرنوشت 4 ساله فدراسیون مشخص می شود. همانطور که گفتم تکواندوی ایران مانند بیمار دیالیزی است و کج دار و مریض روزگار می گذراند. در انتخابات فدراسیون هم عده ای ثبت نام کردند که برای حمایت از پولادگر آمدند و موقع انتخابات هم به نفع پولادگر کنار می روند اما مطمئنا حضور مختار کلانتری برای اهالی تکواندو روزنه امیدی است که می تواند تکواندو را به روزهای اوجش ببرد.»


وی در مورد عدم حضور هادی ساعی در انتخابات عنوان کرد: «ساعی از همان ابتدا هم نظرش این بود که در انتخابات شرکت نکند اما بارها اعلام کرده هر زمانی که تکواندو به او نیاز داشته باشد هر کاری از دستش برمی آید انجام می دهد. به هر حال امیدوارم که بهترین اتفاقات برای تکواندوی ایران رقم بخورد، متاسفانه برخی در فدراسیون هستند که هیچ جایگاهی ندارند اما در فضای مجازی حرف هایی می زنند که صورت خوشی ندارد، این آدم ها اگر درستکار بودند در فضای مجازی دست به این کارها نمی زدند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته