دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 12:57
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد

سمپاشی با «قرص آلومینیوم فسفید» علت مسمومیت زائران عربستانی

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، مسئولان هتل در طبقه پنجم این هتل اقدام به سمپاشی با استفاده از قرص آلومینیوم فسفید(سموم ارگانه فسفره) کرده بودند که گاز ناشی از این سم به دیگر طبقات منتقل و موجب مسمومیت تعدادی از زائران عرب زبان شده است.
کد خبر : 22396

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی اصغر حسنی با بیان اینکه سم‌پاشی هتل‌ها و مراکز اقامتی آخرین راهکار برای دفع حشرات و جانوران موذی است، در خصوص اقدامات انجام شده در هتلی که جمعی از زائران عربستانی دچار مسمومیت شدند، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، همکاران بهداشت محیط در محل حاضر و نسبت به بررسی علت این مسمومیت اقدام کردند.


وی تصریح کرد: همکاران بهداشت محیط ضمن بررسی، با همراهی نیروهای قضایی نسبت به پلمپ اتاق‌های هتل و انتقال مسافران به دیگر هتل‌ها نیز اقدام کردند.


صاحبان این مراکز پیش از سم پاشی، باید نسبت به بهسازی محیط، بررسی‌های کنترلی و امنیتی، بهسازی سیستم‌های دفع فاضلاب و زباله اقدام کنند.


وی با بیان اینکه هر ساله نشست‌های آموزشی برای صاحبان هتل‌ها و مراکز آموزشی برگزار می شود، عنوان کرد: علاوه بر این نیز لیست 18 شرکت مجاز خدماتی در پایگاه اطلاع رسانی معاونت بهداشتی (بخش بهداشت محیط )درج شده و از طریق نامه نیز به مجامع امور صنفی اطلاع رسانی شده است.


مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: شرکت‌های خدماتی سم پاشی پیش از هر اقدام تمام ضوابط ایمنی زیست محیطی شامل جلوگیری از مسمومیت افراد، آلودگی آب، خاک و مواد غذایی را رعایت کرده و بر اساس اصول و برنامه ریزی اقدام به سم پاشی می‌کنند.


وی تصریح کرد: بر اساس هشدارهایی که به صورت مکرر به صاحبان هتل‌ها و مراکز اقامتی داده می‌شود استفاده از سموم غیر مجاز و خارج از چرخه تایید وزارت بهداشت، به طور حتم آسیب‌های جدی زیست محیطی و مسمومیت را به دنبال خواهد داشت.


قرص آلومنیوم فسفید به دلیل داشتن ترکیب خطرناکی از فسفیدها در صورت مصرف خوراکی یا بوییدن، توسط انسان موجب ایجاد عوارض حاد گوناگون و در نهایت مرگ سریع و زجرآور می‌شود. این قرص ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار مشکل می‌کند و فرد در اثر مرگی دردناک و زجرآور خواهد مرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسمومیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته