دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 11:26
رئیس دولت محلی کاتالونیا:

انحلال پارلمان کاتالونیا بدترین حمله به نهادهای دموکراتیک پس از دوران فرانکو بود

کارلوس پوجدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا در واکنش به تصمیم دولت مرکزی اسپانیا برای انحلال پارلمان کاتالونیا و برکناری رهبران دولت محلی این ایالت، تصمیم دولت مرکزی را بدترین حمله به نهادهای دموکراتیک کاتالونیا پس از دوران دیکتاتوری ژنرال فرانکو خواند.
کد خبر : 223956

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه یورو نیوز، کارلوس پوجدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا در واکنش به تصمیم دولت مرکزی اسپانیا برای انحلال پارلمان کاتالونیا و برکناری رهبران دولت محلی این ایالت، تصمیم دولت مرکزی را بدترین حمله به نهادهای دموکراتیک کاتالونیا پس از دوران دیکتاتوری ژنرال فرانکو خواند.
البته نکته مهم درباره اظهارات پوجدمون این است که وی هفته گذشته، دولت مرکزی اسپانیا را تهدید کرده بود که در صورت اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی توسط دولت اسپانیا و تعلیق خودگردانی کاتالونیا، در نشستی فوق‌العاده در پارلمان کاتالونیا اعلام استقلال خواهد کرد. این درحالی‌ست که وی در طول نطق شب گذشته خود هرگز از واژه استقلال استفاده نکرد.


کارلس پوجدمون همچنین در قسمت دوم سخنان خود، به زبان انگلیسی خطاب به مسئولان کشورهای اروپایی هشدار داد که ارزش‌های حاکم بر اروپا در معرض خطر قرار گرفته است.


همچنین کارمه فورکادل رئیس پارلمان منطقه پارلمان محلی کاتالونیا اعلام کرد تلاش دولت اسپانیا برای انحلال دولت محلی و برگزاری انتخابات جدید، اجرای نوعی کودتای دولت مرکزی در کاتالونیا است.


فورکادل گفت: «ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا می‌خواهد پارلمان کاتالونیا را از دموکراتیک بودن خارج کند ولی ما اجازه چنین چیزی را به او نمی‌دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته