دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا کیانی بخشیده می شود؟/ حمایت همه جانبه از کاپیتان تراکتورسازی

هواداران و بازیکنان تراکتورسازی حمایت همه خود را برای بخشش محرومیت مهدی کیانی کاپیتان این تیم اعلام کردند.
کد خبر : 223869

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، لحظاتی قبل از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پارس جنوبی جم بود که خبری عجیب روی خروجی برخی رسانه‌های مطرح کشورمان قرار گرفت مبنی بر اینکه در تمرین 2 روز پیش از این مسابقه درگیری خونینی در رختکن تیم تبریزی رخ داده و طی آن مهدی کیانی با چاقو به عارف آغاسی هم تیمی جوان خود حمله ور شده و او را مجروح کرده است.


اولین واکنش باشگاه تراکتورسازی به اخبار منتشر شده، مصاحبه کاظم محمودی سرپرست این تیم بود که عنوان داشت اتفاق رخ داده و جراحت دست عارف آغاسی تنها یک شوخی بچه‌گانه بوده و هیچ درگیری و نزاعی در کار نبوده‌است. با این وجود کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی عصر همان روز تشکیل جلسه داده و هر دو بازیکن خاطی را به توبیخ و جریمه با کسر قرارداد محکوم کرد.


البته یحیی گل‌محمدی و خود بازیکنان خاطی نیز در مصاحبه‌هایشان درگیری را تکذیب کردند که این امر باعث شد تا حواشی کمی فروکش کرده و سرخ‌پوشان امیدوار به حضور این دو بازیکن در دیدار با پیکان تهران شوند.


به رغم این مصاحبه‌ها و تکذیب‌ها، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بازیکنان خاطی را برای ارائه توضیحات احضار نموده و در اقدامی عجیب و تنها چند ساعت مانده به دیدار تراکتورسازی و پیکان احکام خود را به باشگاه تبریزی ابلاغ کرد که بر اساس آرای صادره، مهدی کیانی با محرومیت 2 ماهه همراه با 4 ماه محرومیت تعلیقی و عارف آغاسی نیز با 2 ماه محرومیت تعلیقی مواجه شد.


در پی این حکم، مهدی کیانی نتوانست در دیدار با پیکان به میدان برود و پس از این بازی بود که موج حمایت‌ها از کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی آغاز شد. ابتدا بازیکنان فعلی و همچنین سابق تیم تراکتورسازی در صفحات مجازی و سپس هواداران این تیم با تشکیل کمپینی حمایت خود را از کاپیتان سرخ‌پوشان اعلام و خواستار بخشش محرومیت این بازیکن و یا تخفیف در رای صادره شدند.


این پایان کار نبود و باشگاه تراکتورسازی صبح شنبه با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال اعتراض رسمی خود را به حکم کمیته اخلاق اعلام کرد. طی این نامه که توسط مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به مهدی تاج نگارش یافته، تراکتورسازان محرومیت طولانی مدت کاپیتان تیمشان را دور از انصاف دانسته‌ و خواهان شفاف‌سازی در مورد آن و رسیدگی به خواسته‌های هواداران میلیونی تیم خود شده‌اند.


حال بایستی منتظر ماند و دید که آیا با این حجمه حمایت‌ها از کاپیتان سرخ‌پوشان و شرایط خاص تیم تراکتورسازی که از ابتدای فصل با محرومیت ناشی از حکم فیفا با مشکل کمبود بازیکن روبرو است و نیز در نظر گرفتن این نکته که بازیکن مذکور پیش‌تر سابقه انضباطی خاصی نداشته و در سوی مقابل اقدامات خیرخواهانه زیادی را انجام داده است، آیا کمیته اخلاق در رای خود تجدیدنظر می‌کند یا خیر؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته