دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 09:06

حضور اولیای پزشک در سما زاهدان/ برگزاری جشن آب

جشن آب در مدارس سما زاهدان برگزار شد.
کد خبر : 223865

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معلم پایه اول دبستان پسرانه سما زاهدان در این جشن با اجرای برنامه متنوع آموزشی دانش‌آموزان را به صرفه‌جویی در مصرف آب دعوت کرد.
مریم ملک جمشیدی با توجه به کاهش منابع آب گفت: «به منظورمصرف بهینه، برای دومین سال متوالی اقدام به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، ترویجی درباره مصرف بهینه آب، در دبستان پسرانه سما زاهدان انجام دادیم.»
وی افزود: «کاهش چشمگیر متوسط میزان بارندگی و بروز خشکسالی‌ها، برداشت و مصرف بی‌رویه منابع آب نشان می‌دهد در وضعیت مطلوبی قرار نداریم.»


دانش آموزان همیار آب در این جشن با مصرف صحیح آب آشنا شدند.


حضور اولیای پزشک در سما زاهدان


به مناسبت هفته بهداشت و روان از اولیای دانش آموزانی که پزشک بودند دعوت بعمل آمد.


مدیر دبستان پسرانه سما زاهدان گفت: «امسال به مناسبت هفته بهداشت وروان از اولیای دانش آموزانی که پزشک بودند به طور رسمی دعوت کردیم تا از نزدیک دانش آموزان را معاینه کنند و اگر مشکلی داشتند به ما اعلام کنند.»


اشرف السادات طباطبایی اظهار کرد: «کودکان، سرمایه های اصلی کشور هستند و پرورش آنها از هدف‌های اصلی برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی است. برای دستیابی به اهداف توسعه باید تامین بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی ومعنوی کودکان به عنوان ضرورت و اولویت برنامه های توسعه ای مورد توجه قرار گیرد.»


وی افزود: «مدرسه بعد از خانواده مهمترین نقش را در سلامت کودک دارد. دانش آموزدر مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، اطلاعات، نگرشها ورفتارهای جدید را می‌آموزد.»


طباطبایی ادامه داد: «یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر دوره تحصیلی سلامت جسمانی و روانی آنان است.بنابراین چه از نظر آموزشی و کنترل عوامل افت تحصیلی و چه از نظر بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها و بروز معلولیت ها لازم است سلامت جسمی و روانی تمامی دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد. »


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته