دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1396 - 16:53

دولت اسپانیا خودمختاری ایالت کاتالونیا را معلق کرد

اعلام لغو خودمختاری کاتالونیا در حالی در هیئت دولت اسپانیا به تصویب رسید که کارلوس پوجدمون قبلاً تهدید کرده بود که در صورت لغو خودگردانی کاتالونیا،  استقلال این منطقه را به شکل رسمی اعلام خواهد کرد. 
کد خبر : 223775

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه‌ یورونیوز، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در جلسه امروز (21 اکتبر 2017) وزیران این کشور، پایان خودمختاری کاتالونیا و کنترل این ایالت توسط دولت مرکزی اسپانیا را اعلام کرد.
این اقدام دولت اسپانیا باید مورد تایید مجلس سنای این کشور نیز قرار بگیرد و در حالی که اکثریت مجلس سنای اسپانیا از هم‌حزبی‌های راخوی هستند، به احتمال زیاد لغو خودمختاری کاتالونیا مورد تصویب قرار بگیرد.


ماریانو راخوی همچنین خواهان برکناری مسئولان ارشد دولت خودگران کاتالونیا به ریاست کارلوس پوجدمون شد و اعلام کرد امور داخلی این منطقه به صورت ویژه تا زمان ادامه وضعیت کنونی توسط وزارتخانه‌های ملی کنترل خواهد شد.
یکی از دلایل دولت اسپانیا برای لغو خودمختاری کاتالونیا، اعتراض شدید به رفراندوم غیرقانونی استقلال بود که چندی پیش در کاتالونیا برگزار شد. راخوی اعلام کرد که بعد از تصویب لغو خودمختاری، اقدام به برگزاری انتخابات منطقه‌ای در کاتالونیا طی شش ماه آینده خواهد کرد.
اعلام خودمختاری کاتالونیا در حالی در هیئت دولت اسپانیا به تصویب رسید که کارلس پوجدمون قبلاً تهدید کرده بود که در صورت لغو خودگردانی کاتالونیا، استقلال این منطقه را به شکل رسمی اعلام خواهد کرد.
کاتالونیا با در اختیار داشتن 19 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا، ثروتمندترین ایالت این کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب