دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 12:47

اوباما عراق را به بی‌تعهدی درباره مقابله با داعش متهم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش استراتژی کاملی برای مقابله با داعش در عراق ندارد.
کد خبر : 22376

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما در سخنان خود در این‌باره گفت: ما هنوز استراتژی کاملی در راستای کمک به دولت عراق به منظور بازپس گیری مناطق اشغال‌شده توسط داعش نداریم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وزارت دفاع آمریکا اکنون در حال بررسی شیوه‌های کمک به دولت عراق برای آموزش و تجهیز نیروهایش است، این در حالی است که عراقی‌ها خود نیز باید در این زمینه مسیر تلاش کافی انجام دهند.


اوباما در ادامه افزود: اکنون سه هزار نظامی آمریکایی برای آموزش نیروهای عراقی در این کشور حضور دارند، اما در بعضی موارد تعداد نظامیان عراقی شرکت‌کننده در جلسات آموزشی کمتر از ظرفیت آموزشی این افراد است.


رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: تدوین استراتژی برای مقابله با داعش نیازمند همکاری کامل عراقی‌ها در زمینه شیوه جذب نیرو برای ارتش و نیز نحوه آموزش این نیروهاست و این مسئله نیاز به تعهد بیشتر عراقی‌ها دارد.


اوباما ادامه داد: هرچند داعش چابک، پرخاشجو و فرصت‌طلب است، کاملا مطمئنم که در صورت حمایت ائتلاف بین‌المللی از دولت عراق و حضور نمایندگان گروه‌های قومی و مذهبی مختلف در دولت، داعش از این کشور بیرون رانده می‌شود. مهم است سنی‌ها هم در نبرد علیه داعش نقش داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته