دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تخصیص ۵ میلیارد تومان برای کمک به بیماران خاص

رئیس بنیاد امور بیماری های خاص کشور از تخصیص پنج میلیارد تومان برای کمک به بیماران خاص در کشور خبر داد.
کد خبر : 223733

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، فاطمه هاشمی بعدازظهر شنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز ام اس غرب مازندران با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان جهت کمک به بیماران خاص هزینه شده است، گفت: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه ام .اس هزینه شده است.


قاسم احمدی، نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت نیز در سخنانی با بیان اینکه بیماری ام. اس هنوز نتوانست جزو بیماری های خاص قرار گیرد، با تاکید بر حمایت دولت تدبیر و امید در حوزه بیماران خاص، گفت: در همین زمینه بیمارستان چالوس، مرکز دیالیز و... در غرب استان راه اندازی شد .


دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم با بیان اینکه ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی به خصوص به مردم مناطق محروم و بیماران خاص و بهره مندی مناسب و به موقع از این خدمات ، همانند دوران مسئولیت دکتر جان بابایی از اولیت های سیاست اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود .


موسوی، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به بیماران ام.اس توجه ویژه ای شده است، اظهار کرد: در استان مازندران هزارو ۵۰بیمار ام. اس وجود دارد که از این تعداد ۲۵۰ نفر در چالوس و نوشهر هستند.


وی به ارائه خدمات به بیماران ام. اس توسط ۸ مرکز درمانی و داروخانه در استان اشاره کرد و گفت: فرانشیز ام.ار.ای و فیزیوتراپی این بیماران را دولت تقبل کرده است و بیماران نیازمند نیز برای فرانشیز دارویی،تحت حمایت قرار می گیرند .


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از گسترش کلینیک های تخصصی ام.اس خبرداد و گفت: در سال های گذشته امیدهای جدیدی برای درمان بیماری ام .اس افزایش پیدا کرده است.


وی بر استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد برای بیماران ام.اس اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه های این بیماری امیدواریم خیرین در این حوزه ورود پیدا کنند.


منبع:‌مهر


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماران خاص
ارسال نظر
هلدینگ شایسته