دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 12:00

حزب «الموتمر» یمن تاکنون دعوت‌نامه حضور در نشست «ژنو» را دریافت نکرده است

سخنگوی حزب «الموتمر» یمن با اعلام استقبال از برگزاری نشست صلح و انجام رایزنی‌ها میان گروه‌های مختلف سیاسی یمن بدون پیش‌شرط، گفت تاکنون دعوت‌نامه رسمی برای شرکت در نشست «ژنو» برای ما ارسال نشده است.
کد خبر : 22372

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «البلد»، حزب مردمی «الموتمر» به رهبری «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن اعلام کرد که تاکنون سازمان ملل متحد دعوت‌نامه رسمی برای شرکت در نشست «ژنو» را ارسال نکرده است.


براساس این گزارش، نشست صلح «ژنو» قرار است روز 14 ژوئن با حضور طرف‌های یمنی برای دستیابی به راه‌حلی با هدف برقراری صلح در یمن برگزار شود.


«عبده جندی» سخنگوی حزب «الموتمر» گفت: باید برای موفقیت‌آمیز بودن نشست «ژنو»، درباره برخی جزئیات با «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن رایزنی کنیم.


وی افزود: حزب «الموتمر» از برگزاری نشست صلح و انجام رایزنی‌ها میان گروه‌های مختلف سیاسی یمن بدون پیش‌شرط و با رعایت حسن‌نیت استقبال می‌کند.


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «خالد بحاح» معاون رئیس‌جمهوری فراری یمن و رئیس هیئت اعزامی از طرف دولت مستعفی شب گذشته (دوشنبه) تاکید کرده بود که نشست «ژنو» دیداری مشورتی با هدف هماهنگی با قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته