دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 11:39

نمایشنامه‌های محمدرضا آریانفر زیر چاپ رفت

محمدرضا آریانفر، نویسنده و نمایشنامه نویس از انتشار کتاب «مکث روی ریشتر هفتم» که شامل 6 نمایشنامه است، خبر داد که به تازگی از سوی نشر کتاب نیستان به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.
کد خبر : 22364

آریانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره کتاب آخرش توضیح داد: ««مکث روی ریشتر هفتم» نام مجموعه‌ای است از 6 نمایشنامه من که تم مذهبی و جنگی دارند و به همت نشر کتاب نیستان، در 280 صفحه و تیراژ 1200 نسخه منتشر شده است.»


وی ضمن بیان این مطلب که این 6 نمایشنامه توسط ناشر از بین 10 نمایشنامه ارسالی انتخاب شده‌اند، افزود: «نمایشنامه‌های این کتاب عبارتند از «ابریشم و آتش»، «گاهی یادم می‌رود که عاشقم»، «کمان ارغوانی»، «این دریا چشم کدام موج را خیس می‌کند»، «ستاره سال سی‌ام» و «مکث روی ریشتر هفتم»».


نویسنده رمان‌های «رقص با توفان» و «بانوی مه» اظهار داشت: «هر کدام از نمایشنامه‌ها فضای خاصی دارد. مثلا «کمان ارغوانی» به تاریخ حمله مغول به ایران مربوط می‌شود و «گاهی یادم می‌رود...» داستانی‌ است که در هندوستان می‌گذرد. همچنین نمایشنامه «این دریا چشم کدام...» درباره واقعه‌ سقوط هواپیمای ایرباس و کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان در آن واقعه تلخ است.»


آریانفر درباره نمایشنامه «مکث روی ریشتر هفتم» که عنوان کتاب نیز از آن گرفته شده نیز خاطرنشان کرد: «این نمایشنامه داستان یک رزمنده قدیمی است که سال‌ها پس از جنگ به مناطق جنگی سری می‌زند و متوجه می‌شود که پایش روی مین رفته و تا پایان نمایش، در حالی که سر جایش قابت ایستاده،‌ به یاد خاطرات گذشته‌اش می‌افتد و...»


وی در ادامه به رمان دیگری که در دست انتشار دارد اشاره کرد و گفت: «قرارداد رمان «لیلو» را که چند سالی‌ بود موفق به انتشار آن نشده بودم، با نشر آموت بسته‌ام و قرار است این رمان نیز مانند «بانوی مه» که در آموت به نشر دوم هم رسیده،‌ منتشر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته