دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 13:56
قدمی برای کاهش تلفات جاده‌ای

ثبت اختراع «نمایشگر هوشمند فشار تایر خودرو» از سوی عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحد ایلخچی

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی موفق به ثبت حقوقی "نمایشگر هوشمند فشار تایر خودرو" در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شد.
کد خبر : 22358

مهندس پویا فائقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا به تشریح ابعاد فنی و کاربردی این اختراع پرداخت و گفت: این نمایشگر در صورت تولید صنعتی، برای تشخیص عیوب تایر و پنچری انواع اتومبیل های درحال حرکت به کار خواهد رفت و از خطرات عدم تشخیص به موقع فشار باد تایر خودرو خواهد کاست.


وی در ادامه افزود: این ابزار وضعیت لاستیکها را از نظر عیوب تایری و پنچری درحال حرکت، برای راننده بر روی نمایشگر نصب شده در پانل خودرو نشان می‌دهد. از نظر بازار هدف، این وسیله می تواند در صنایع خودروسازی برای ارتقاء سطح ایمنی خودروهای تولیدی و حفظ جان سرنشین ها از سوانح مربوط به لاستیکها تا حد زیادی جلوگیری کند و موجب ارتقاء کیفی خودرو شود.


مهندس فائقی که مهندس الکترونیک است، علاوه بر مورد اخیر، تاکنون اختراعات متعددی از جمله "دستگاه ترکیبی نشان دهنده موج"، "سامانه سوئیچینگ گرمایشی هوشمند برف پاک کن"، "سامانه سوئیچینگ اعمال خطر هوشمند در شب"، "رادیاتور الاستیکی سیار با کنترل و تنظیم گرما و هوشمند در برابر نشتی"، "سیستم دید الکترونیکی هوشمند"، "سامانه سوئیچ برق روشنایی ساختمانی هوشمند"، و " دستگاه گرم کن آب برف پاک کن" را ثبت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته