دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1396 - 12:26
با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان

جلسه بررسی ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان برگزار شد

جلسه بررسی و تشریح اقدامات صورت‌گرفته درخصوص ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان پنجشنبه 27 مهر در محل دفتر فرماندار شهرستان سروآباد برگزار شد.
کد خبر : 223563
به‌گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان، در این جلسه سید‌محسن علوی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی این استان، به تشریح کامل موضوع ثبت جهانی و تعریف صحیح از منظر فرهنگی و جغرافیایی اورامانات پرداخت و سپس به فعالیت‌های انجام‌شده پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات در چند ماه اخیر اشاره کرد و این مطالعات را در راستای ثبت‌ جهانی اورامانات مهم برشمرد.

وی همچنین بر همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان در زمینه ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامان تأکید کرد.


علی مفاخری فرماندار سروآباد نیز در این جلسه بر اهمیت منطقه اورامانات در استان کردستان و شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: «تمام دستگاه‌های اجرایی همسو و در یک راستا فعالیت‌ها را تا مرحله نهایی این پرونده پیش ببرند.»


در پایان جلسه گزارش مطالعات و فعالیت‌های انجام‌شده در پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از سوی مدیر پایگاه اورامان ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته