دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 10:40
معاون اول بزرگ‌ترین حزب مخالف اردوغان در مصاحبه با المیادین

فارق اوغلو: به نظام سوریه کمک می‌کنیم/مانع ارسال سلاح به مخالفان سوری می‌شویم

معاون اول رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت که اگر حکومت ترکیه ما را وارد فعالیت‌های سیاسی کند، آغوش خود را به روی نظام سوریه خواهیم گشود و مانع ارسال سلاح به معارضان سوری خواهیم شد.
کد خبر : 22350

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «المیادین»، «فاروق اوغلو» معاون اول رئیس حزب جمهوری‌خواه ترکیه که بزرگ‌ترین حزب معارض ترکیه به‌شمار می‌رود گفت: اگر مخافان دولتی ائتلافی تشکیل دهند، قطعا مانع از دخالت ترکیه در امور کشورهای عربی خواهد شد، از گزینه‌های مردمی به جای گزینه‌های «اخوان‌المسلمین» حمایت خواهند کرد و مانع ارسال سلاح به افراد مسلح سوریه خواهند شد.


براساس این گزارش، عضو پارلمان پارلمان ترکیه افزود: نتیجه انتخابات پارلمانی میل به پایان دادن به حکومت چند ساله «اردوغان» رئیس‌جمهوری کنونی ترکیه را نشان داد و بیانگر گرایش مردم به انجام تحولات سیاسی در کشور است.


وی با بیان اینکه اگر حزب «عدالت و توسعه» در تشکیل کابینه شکست بخورد، «اردوغان» از احزاب مخالف خواهد خواست تا کابینه ائتلافی تشکیل دهند، تاکید کرد: حزب «جمهوری‌خواه خلق» مذاکره با دیگر احزاب ترکیه برای ائتلاف را آغاز کرده است. ما خواستار ائتلافی هستیم که در آن حزب «عدالت و توسعه» حضور نداشته باشد.


«اوغلو» درباره اینکه اگر مخالفان حزب حاکم ترکیه را در دست بگیرند، رابطه با کشورهای همسایه به چه نحوه خواهد بود، گفت: ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نخواهیم کرد و هم‌پیمان کشوری عربی علیه کشور دیگر نخواهیم شد و از گزینه‌های مردمی و نه گزینه‌های مورد نظر «اخوان‌المسلمین» حمایت خواهیم کرد.


وی تصریح کرد: اگر وارد حکومت ترکیه شویم، هرگز اجازه ارسال سلاح به معارضان سوری را نخواهیم داد و آغوش خود را به روی نظام سوری خواهیم گشود. مردم ترکیه از حکومت جدید عدالت در سیاست در برخورد با پرونده‌های مربوط به سوریه و عراق را مطالبه می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته