دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 15:55
رئیس سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد

بیش از 45 درصد مستمری‌بگیران حداقل حقوق را دریافت می‌کنند

رئیس سازمان تامین اجتماعی با ابراز تاسف از اینکه بیش از 45 درصد از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حداقل حقوق و دستمزد را می‌گیرند، افزود: در ایام الله دهه فجر 36 پروژه مهم تامین اجتماعی شامل سه بیمارستان و 33 پروژه بیمه‌ای و درمانی در سراسر کشور بهره برداری می‌شود.
کد خبر : 2235

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد تقی نوربخش روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 55 تختخوابی زابل افزود: در دولت تدبیر و امید گام‌های بزرگی برای رفع دغدغه بهداشت و درمان برداشته شده است به طوری که امروزه کمتر از 6 درصد هزینه درمان از مردم گرفته می‌شود.
رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح تحول سلامت یکی از راهبردی‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید بحساب می آید و نظام سلامت که در گذشته جزو اولویت‌های آخر بوده، حالا به اولویت اصلی دولت تبدیل شده است.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار هم اکنون بیش از 39 میلیون و 700 هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و اولویت این سازمان ارائه بهتر خدمات به آنان است.
وی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات خوب در بخش بیمه‌ای، با تخصیص 120 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 گام‌های موثری در بخش درمان برداشته شد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: امسال پس از گذشت 10 سال ماده 96 تامین اجتماعی اجرا شد و حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران که افزون بر پنج میلیون نفر هستند، 25 درصد افزایش یافت.
نوربخش گفت: با افتتاح بیمارستان 55 تختخوابی هامون شاهد گام های موثر و خوبی در بهبود بخش درمان مردم منطقه سیستان خواهیم بود.
وی از نقش رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل در رابطه با راه اندازی بیمارستان هامون تشکر کرد و گفت: پس از گذشت چند سال امروز شاهد راه اندازی این پروژه بودیم.


رئیس سازمان تامین اجتماعی در این مراسم قول داد تسهیلاتی از جمله وام‌های بدون بهره تا پایان سال از طریق بانک رفاه به مستمری بگیران اعطا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته