دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 11:25

ریاض: حادثه مسمومیت شهروندان عربستانی در مشهد را با جدیت بررسی می‌کنیم

وزارت امورخارجه عربستان از بازگشایی پرونده‌ای برای تحقیق درباره مرگ زائران عربستانی در مشهد خبر داد.
کد خبر : 22347

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «اخبار عربستان»، «اسامه نقلی» سخنگوی وزارت امورخارجه عربستان اعلام کرد: وزارت امورخارجه پرونده‌ای برای تحقیق درباره مسمومیت و مرگ چند شهروند عربستانی در ایران که برای زیارت به شهر مشهد سفر کرده‌اند، باز کرده است.


بر اساس این گزارش، پس از انتشار این خبر سفارت عربستان در تهران اعلام کرد که این سفارتخانه به‌طور مستقیم و جدی درباره مرگ چهار کودک سعودی و مسمومیت 28 نفر دیگر از زائران عربستانی که به ایران سفر کرده‌اند، تحقیق می‌کند.


زائران عربستانی بلافاصله پس از مسمومیت به دارالشفای «امام رضا» (ع) مشهد منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که در نهایت منجر به مرگ تعدادی از زوار سعودی شد.


«حسن زوید» کاردار سفارت عربستان در ایران در این‌باره گفت: دو کارآگاه پلیس تحقیق بر روی پرونده را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر هتل محل اسکان زائران برای بررسی و تحقیقات بیشتر پلمپ شده است.


وی افزود: این افراد همه سعودی بودند که قصد داشتند در شهر مشهد که منطقه‌ای مذهبی به‌شمار می‌رود، به زیارت و سیاحت بپردازند.


از سوی دیگر «عبدالله یحیی حمرانی» سرکنسولگر عربستان در شهر مشهد گفت: تاکنون چهار کودک فوت کرده‌اند و 28 نفر دیگر که در طبقه چهارم هتل سکونت داشتند، دچار مسمومیت شده‌اند. این در حالی است که در بدن افراد مسموم شده آثار بیماری عفونی مشاهده شده است. همچنین گزارش پزشکی نشان می‌دهد که آن‌ها ممکن است با سموم شیمیایی یا خوردن غذا، مسموم شده باشند.


وی خاطرنشان کرد: شب گذشته (دوشنبه) جلسه‌ای فوری در شهر مشهد برگزار شد تا دلایل وقوع حادثه بررسی شود.


در این راستا، «حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت ایران گفت: حادثه رخ داده در یکی از هتل‌های مشهد، ناشی از وجود و استفاده از سم در هتل محمل اقامت آنها بوده است.


وی شب گذشته (دوشنبه) افزود: نمونه خون گرفته‌شده از مصدومان عربستانی ثابت کرده است که این حادثه به‌دلیل مسمومیت ناشی از استفاده از حشره‌کش‌های غیرقانونی رخ داده است و زوار عربستانی به‌دنبال استفاده از حشره‌کش در هتل و استنشاق هوا در اتاقی بسته، مسموم شده‌اند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب