دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماتادورها به قربانگاه نوجوانان ایران رسیدند/ هراس لاروخا از قدرت آریایی‌ها

شاگردان عباس چمنیان امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال به مصاف تیم اسپانیا می‌روند.
کد خبر : 223450

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی نوجوانان ایران از ساعت 15 امروز در ورزشگاه جواهرلعل نهرو شهر کوچی هندوستان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر 17 سال به مصاف اسپانیا می‌رود. دیداری که پیروزی در آن به منزله صعود به جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها خواهد بود. اتفاقی تاریخی که پیش از این برای هیچ تیم فوتبال ایران در جام جهانی رخ نداده است.


پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی زیر 17 سال در هند، عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان در مصاحبه‌های خود مدعی شده بود که هدف‌گذاری وی برای تیمش در جام جهانی حضور در جمع 4 تیم برتر مسابقات است و شاید این صحبت‌ها در ان زمان آنچنان جدی تلقی نمی‌شد چرا که پیش از این هم مربیان زیادی در رده‌های سنی مختلف فوتبال ایران ادعاهای مشابه و متفاوتی را داشتند که هیچ‌گاه به مرحله عمل نزدیک نشده بود اما این بار چمنیان و شاگردانش نشان دادند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان به اهداف از پیش تعیین شده نزدیک شد.


تیم نوجوانان ایران که پیش از شروع مسابقات جام جهانی زیر 17 سال دو دیدار دوستانه با فرانسه و مکزیک انجام داده و با پیروزی هم میدان را ترک کرده بود در روز اول مرحله گروهی موفق شد 3 بر یک از سد گینه بگذرد تا شروعی قابل قبول داشته باشد. در دیدار دوم نوجوانان ایران دست به کار بزرگی زدند و برابر آلمانی که به نظر می‌رسید کسب یک امتیاز نتیجه‌ای بسیار خوب است 4 بر صفر برنده شدند تا صعودشان را به جمع 16 تیم برتر قطعی کنند. شاگردان عباس چمنیان در روز پایانی هم نمایشی کاملا تهاجمی داشتند و موفق شدند 3 بر صفر کاستاریکا را شکست دهند تا صعودی مقتدرانه را تجربه کنند. آنها در مرحله یک هشتم‌نهایی برابر مکزیک قرار گرفتند و در پایان 2 بر یک پیروز شدند تا این تیم را در دیدار رسمی هم مغلوب کنند و قدم به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها بگذارند.


اما امروز در سمت دیگر میدان اسپانیایی قرار دارد که به طور حتم بهتر از تمامی رقبایی بوده که تا اینجا برابر تیم ایران قرار گرفته است. ماتادورها در روز اول دور گروهی مقابل برزیل دو بر یک مغلوب شدند اما در ادامه راه برابر نیجر 4 بر صفر به پیروزی رسیدند و در دیگر مسابقه 2 بر صفر از سد کره‌شمالی گذشتند تا پس از برزیل 9 امتیازی با 6 امتیاز به مصاف فرانسه دیگر تیم 9 امتیازی این رقابت‌ها بروند. لاروخا در این بازی توانست 2 بر یک از سد خروس‌ها عبور کند تا حریف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی شود.


شاگردان عباس چمنیان امروز با شکست اسپانیا اتفاقی تاریخی را ثبت می‌کنند و اولین تیم فوتبال ایران در کلیه رده‌های سنی می‌شوند که حضور در مرحله نیمه‌نهایی را تجربه کرده است. ملی‌پوشان فوتبال ایران با توصیه‌هایی که از کادرفنی شنیده‌اند به خوبی می‌دانند که جدال با اسپانیا دشوارتر از دیدارهای قبلی‌شان بوده و باید بهتر از همیشه به مصاف حریف‌شان بروند تا دیدار در مرحله نیمه‌نهایی را تجربه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسپانیا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب