دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1396 - 11:23

سفر تیلرسون به عربستان و قطر برای رایزنی درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در بخشی از سفر خارجی خود که از امروز (جمعه) آغاز می‌شود، به عربستان و قطر برود و با مقام‌های ارشد این کشورها درباره ایران گفت‌وگو کند.
کد خبر : 223317

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العهد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «رکس تیلرسون در بخشی از سفر خارجی خود از 20 تا 27 اکتبر (28 مهر تا 5 آبان) قرار است به عربستان سعودی و قطر برود.»


در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «تیلرسون در ریاض در نشست افتتاحیه شورای هماهنگی عربستان و عراق شرکت خواهد کرد. او همچنین با تعدادی از رهبران سعودی دیدار و درباره بحران یمن، اختلافات جاری در حوزه خلیج (فارس)، موضوع ایران و برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.»


علاوه بر این، وزیر امور خارجه آمریکا در دوحه با مسئولان بلندپایه قطر و همچنین مقام‌های نظامی آمریکا دیدار و درباره تلاش‌های مشترک ضدتروریسم، اختلاف‌های کنونی در حوزه خلیج فارس و دیگر موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، از جمله ایران و عراق گفت‌وگو خواهد کرد.


طبق اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، رکس تیلرسون در این سفر یک هفته‌ای خود قرار است از اسلام آباد (پاکستان)، دهلی‌نو (هند) و ژنو (سوئیس) دیدار کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته