دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1396 - 10:50
ملکی به آنا خبر داد:

حریق بامدادی در طبقه ششم پاساژ علاءالدین

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از حریق بامدادی یک باب مغازه در طبقه ششم پاساژ علاءالدین خبر داد.
کد خبر : 223298

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آتش‌سوزی صبحگاهی در پاساژ علاءالدین اظهار کرد: ساعت 5:35 صبح امروز آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.


وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در کمتر از 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند، اضافه کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد در طبقه ششم این پاساژ 6 طبقه یک باب مغازه به وسعت حدود هفت متر دچار آتش‌سوزی شده که آتش‌نشانان به سرعت در و کرکره این مغازه را باز کرده و مشغول عملیات شدند؛ در نهایت آتش به سرعت خاموش و از گسترش آن به سایر مغازه‌ها جلوگیری شد.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه هر چند در گذشته این پاساژ وضعیت ایمنی خوبی نداشت اما به خاطر اقدامات خوب ایمنی صورت گرفته باعث شد در این حادثه از سرایت بیشتر آتش جلوگیری شود، اضافه کرد: آژیرها در لحظات اولیه به صدا درآمدند و نگهبان‌ها را مطلع کردند همچنین سیستم‌های اطفای اتوماتیک عمل کرده و آتش‌نشانان در لحظات اولیه از شلنگ‌های آب آتش‌نشانی فعال در محل استفاده کرده و همین اقدامات سرعت کار را بالا برده بود.


به گفته ملکی در گذشته دیوارهای این مغازه‌ها تا سقف نرفته بود و فاصله‌هایی بین مغازه‌ها وجود داشت که اگر آتش‌سوزی اتفاق می‌افتاد، آتش به سایر مغازه‌ها سرایت می‌کرد اما این دیوارها نیز در راستای ایمن‌سازی پاساژ تا انتها ادامه پیدا کرده بود و منجر به این شده که اگر آتش‌سوزی صورت بگیرد، آتش به اطراف سرایت نمی‌کند.


سخنگوی آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و نگهبانان دوره دیده پاساژ در لحظات نخستین پس از حادثه اقدامات اولیه را انجام داده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته