دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 09:56

سفر قریب‌الوقوع «خالد مشعل» به قاهره

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر قریب‌الوقوع رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مصر برای رایزنی درباره برخی موضوعات مهم خبر داد.
کد خبر : 22326

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «خلیج‌آنلاین»، منبع آگاهی در جنبش «حماس» گفت: هیئت اعزامی به ریاست «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش به‌زودی به قاهره سفر می‌کند تا با مقام‌های مصری درباره برخی موضوعات مهم داخلی مربوط به حماس و مصر گفت‌وگو کنند.


براساس این گزارش، منبع مذکور که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد: جنبش «حماس» می‌خواهد در روزهای آینده درباره تصمیم اخیر دادگاه مصری در لغو «تروریستی» خواندن جنبش «حماس» موضع‌گیری کند و طبعا این اقدام گام مثبتی برای بهبود روابط میان دو طرف ارزیابی می‌شود. در همین راستا، دیدار «مشعل» و هیئت اعزامی حماس با طرف مصری می‌تواند گام مهمی تلقی شود.


این منبع درباره امکان برگزاری دیداری میان «مشعل» و «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر خاطرنشان کرد که این موضوع تاکنون مشخص نشده است و طبعا ارتباطات مثبت میان دو طرف می‌تواند در آن نقش داشته باشد.


وی افزود: مصر درخلال روزهای آینده مجددا دو موضوع «آشتی ملی فلسطین» و «مذاکرات آتش‌بس» را بررسی خواهد کرد، موضوعاتی که بررسی آن ماه‌ها است به‌طول انجامیده است.


دادگاه قاهره شنبه هفته جاری حکم صادرشده علیه حماس را لغو کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته