دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1396 - 16:06

آشنایی با اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان IAU

اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان IAU یک سازمان غیردولتی است که به عنوان یکی از موسسات وابسته به یونسکو در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد.
کد خبر : 223066

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان IAU در زمینه آموزش عالی فعالیت می‌کند و در حال حاضر بیش از ۶۵۰ موسسه آموزش عالی و سازمان کشور عضو IAU هستند و مقر این سازمان در پاریس است.


هدف اصلی این اتحادیه ایجاد مرکز همکاری بین‌المللی میان دانشگاه‌ها و نهادهای آموزش عالی در میان کشورها است. اولویت‌های اصلی آن ارتقا، مدیریت و رهبری، بین‌المللی‌سازی، توسعه پایدار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و به کارگیری آن در آموزش عالی است.


ارکان تشکیلاتی این اتحادیه شامل مجمع عمومی، رئیس، هیات اجرایی و دفتر بین‌المللی دانشگاه‌ها است که بالاترین نهاد آن مجمع عمومی است که هر چهارسال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و یکی از وظایفش انتخاب رئیس این اتحادیه است. رئیس فعلی این سازمان «پم فرد من» از دانشگاه گوتنبرگ سوئد است.


یکی از نشست‌های عمومی این سازمان برنامه‌ای به نام دانشگاه‌های پیشرو در عرصه جهانی است که این برنامه، برای نمایندگان ارشد دانشگاه فرصت یادگیری منحصر به فردی را فراهم می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پاریس یونسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته