دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته دهم لیگ برتر فوتبال

تارتار به دنبال ذوب تیم قلعه‌نویی در اصفهان/ آقا معلم به دنبال شکستن رکورد سپاهان

هفته دهم لیگ برتر در حالی دنبال می‌شود که سرخابی‌های پایتخت دربی 85 را هفته آینده برگزار می‌کنند.
کد خبر : 223047

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا با برگزاری 6 بازی در شهرهای مختلف دنبال می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌های این هفته ذوب‌آهن اصفهان با پارس جنوبی‌ جم و پیکان با تراکتورسازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در نخستین دیدار این هفته نفت تهران توانست برابر استقلال خوزستان به برتری دست پیدا کند و آخرین مسابقه هفته دهم را استقلال و پرسپولیس 4 آبان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد.


گسترش فولاد- سپاهان


تیم آبی‌پوش تبریز این فصل شروعی نامطمئن داشت و در ادامه راه هم روند نتیجه‌گیری‌اش ناامیدکننده بود تا فیروز کریمی جانشین لوکا بوناچیچ شود. اگر چه گسترش فولاد هفته گذشته با کریمی هم مقابل پیکان باخت تا یکی از تیم‌های قعرنشین جدول رده‌بندی باشد. گسترشی‌ها این هفته میزبان سپاهان هستند. تیمی که عنوان پر افتخارترین تیم لیگ برتر را یدک می‌کشد ولی با زلاتکو کرانچار عملکرد جالبی در این فصل نداشته است. هر چند این تیم هفته پیش با پیروزی برابر سیاه‌جامگان 10 امتیازی شد و خود را به رده یازدهم جدول رساند ولی همچنان هواداران سپاهان از عملکرد سرمربی تیم‌شان رضایت ندارند و شاید پیروزی برابر تیم بحران‌زده گسترش فولاد کمی آنها را راضی کند.


پیکان- تراکتورسازی تبریز


آقا معلم هفته پیش پنجمین متوالی را برابر گسترش فولاد به دست آورد تا این هفته به دنبال کسب ششمین برد و رسیدن به رکورد سپاهان باشد. پیکان حالا یکی از تیم‌های مدعی لیگ برتر است که با 17 امتیاز در رده سوم قرار دارد و نمی‌خواهد به سادگی از جمع مدعیان جدا شود. مجید جلالی در کنفرانس پیش از بازی گفته تیمش کامپیوتری بازی می‌کند و باید دید این شیوه بازی می‌تواند تراکتورسازی 11 امتیازی را که در رده نهم جدول قرار دارد را با پنجمین باخت فصل مواجه کند. سرخ‌پوشان تبریزی که در این فصل نتوانستند بازیکنان جدیدی را به دلیل محرومیت جذب کنند با هدایت یحیی‌ گل‌محمدی امیدوارند که بتوانند ترمز پیکان را بکشند. هر چند موضوع درگیری کاپیتان تراکتورسازان با یکی از بازیکنان جوان در رختکن حاشیه جدی در این هفته برای سرخ‌پوشان ایجاد کرد.


سیاه‌جامگان - صنعت‌نفت آبادان


اکبر میثاقیان که فصل گذشته توانست سیاه‌جامگان را در لیگ برتر حفظ کند با 3 باخت متوالی حکم برکناری را دریافت کرد تا علیرضا مرزبان هدایت سیاه‌پوشان مشهدی را برعهده بگیرد. در طرف مقابل صنعت‌نفت با پیروزی که برابر نفت‌تهران در هفته قبل به دست آورد 10 امتیازی شد و در رده دهم جدول ایستاد تا برابر تیم 7 امتیازی سیاه جامگان به دنبال کسب 3 امتیازی دیگر باشد. باید دید شوک آمدن مرزبان آن قدر تاثیرگذار است که مشهدی‌ها از مدار باخت خارج شوند یا اینکه زردپوشان آبادانی با فراز کمالوند فاصله بیشتری از تیم‌های پایین جدولی می‌گیرند.


سپیدرود رشت- پدیده


تیم علی نظرمحمدی که 9 امتیاز در 9 بازی قبلی گرفته و در رده دوازدهم است این هفته در خانه به چیزی جز کسب 3 امتیاز فکر نمی‌کند. هرچند مشکلات مالی سرخ‌پوشان گیلان بالاست ولی انها هفته پیش سایپا را در خانه‌اش متوقف کردند و این هفته باید برابر تیم نسبتا موفق پدیده به 3 امتیاز دیگر دست یابند. البته رضا مهاجری سرمربی پدیده که توانسته 16 امتیاز بگیرد و با شاگردانش در رده چهارم بایستد، دوست ندارد همچون دو هفته گذشته که دو تساوی به دست آورد امتیاز از دست بدهد و می‌خواهد با 3 امتیاز این بازی گام جدی برای ماندن در میان تیم‌های بالانشین جدول بردارد.


فولاد - سایپا


فولادی‌ها با هدایت سیروس پورموسوی فصل موفقی را در مقایسه با دو فصل اخیر پشت‌سر گذاشته‌اند. آنها با 15 امتیاز در رده پنجم هستند و مدعی رفتن ره رده‌های بالاتر نیز هستند. سرخ‌پوشان خوزستان در این فصل خط دفاعی درخشانی داشته‌اند و به راحتی گل نخورده‌اند تا پیروزی‌های با اختلاف یک گل‌شان رقم بخورد. در سمت مقابل سایپا با علی دایی شروع بسیار خوبی داشت اما ترمز این تیم کشیده شده و آنها در 5 بازی قبلی تنها 3 امتیاز اندوخته‌اند که این موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای دایی و دستیارانش به صدا در آورد. نارنجی‌پوشان برای آنکه از نام سرمربی تیم‌شان دفاع کنند این هفته باید در خانه فولادی برنده شوند که در هفته‌های گذشته جزو تیم‌های موفق لیگ برتر بوده است.


ذوب‌آهن - پارس جنوبی


شاگردان امیرقلعه‌نویی این فصل در گلزنی بسیار موفق بوده‌اند ولی آمار بدی که در دفاع کردن داشتند باعث شده که سبز‌پوشان اصفهانی با 12 امتیاز در رده هفتم جدول قرار داشته باشند. حریف این هفته ذوب‌آهن صدرنشین شگفتی‌ساز لیگ است. پارس جنوبی که نخستین تجربه‌اش در لیگ برتر را پشت‌سر می گذراند با 19 امتیازی که گرفته این هفته می‌خواهد خلق شگفتی جدیدی کند و در اصفهان ذوب‌آهن را شکست دهد. شاگردان مهدی تارتار هفته گذشته در خانه تراکتورسازی برد را با تساوی عوض کردند. اتفاقی که برای ذوب‌آهن رخ داد و برتری این تیم برابر پدیده تا پایان حفظ نشد. برنده این دیدار شرایط روحی بسیار مساعدی را پیدا خواهد کرد.


برنامه مسابقات و اسامی داوران هفته دهم لیگ برتر:


پنج‌شنبه 27 مهر
سپید رود رشت – پدیده خراسان / ساعت 17 – ورزشگاه سردار جنگل رشت
پیام حیدری – مهدی الوندی – یعقوب حجتی – علی اصغر مومنی – ناظر: رسول فروغی
سیاه جامگان – نفت آبادان / ساعت 16:15 – ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود
یاسر همرنگ – مهدی عالیقدر – محسن سلطانی – احمد موسوی – ناظر: حاتم بک پور
پیکان – تراکتورسازی / ساعت 15:45 – ورزشگاه قدس
وحید کاظمی – آرمان اسعدی – فرزاد بهرامی – حسین زمانی – ناظر: علیرضا کهوری
فولاد خوزستان – سایپا تهران / ساعت 18 – ورزشگاه غدیر اهواز
رضا مهدوی – حسن یوسفی – محمد راهی – جواد رحیم زاده – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
گسترش فولاد – سپاهان / ساعت 16 – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
کوپال ناظمی – بابک داوری – علی دودانگه – سعاد وفاپیشه – ناظر: محمود رفیعی


جمعه 28 مهر
ذوب آهن اصفهان – پارس جنوبی جم / ساعت 18 – ورزشگاه فولادشهر اصفهان
حسین زرگر – سجاد طوری – محمدجواد مداح – محمدحسین ترابیان – ناظر: خداداد افشاریان




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته