دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

ارائه خدمات بهتر به دانشجویان وظیفه دانشگاه است

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:‌ ارائه خدمات بهتر و با کیفیت مطلوب به دانشجویان وظیفه دانشگاه است.
کد خبر : 222986

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امین رضا کمالیان با بازدید از مزرعه تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در دشت کلکلی در جریان روند اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گرفت.


وی پس از بازدید از زمین‌های کشاورزی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در نشستی صمیمانه با حضور جمعی از اعضای هیات علمی، اساتید و کارکنان این دانشگاه شرکت کرد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به اهمیت و جایگاه مسئولیت اجتماعی دانشگاه در جامعه پرداخت و گفت: «دانشگاه ازاد اسلامی بعضا با دانشجویانی مواجه است که سطح درآمد پایینی دارند. علیرغم اینکه تنها منبع درآمد دانشگاه از طریق شهریه است اما دانشگاه همواره با این دسته از دانشجویان همکاری و مساعدت صورت می‌گیرد. چرا که دانشگاه مسئولیت اجتماعی نیز دارد و این مسئولیت اجتماعی در راستای ارائه فرصت‌های برابر به همه افراد برای ادامه تحصیل است.


وی عنوان کرد: «با این شرایط باید ترتیبی اتخاذ شود تا دانشگاه در عمل به مسئولیت اجتماعی خود پاسخگوی مطالبات و نازهای مالی خود نیز باشد و این امر میسر نمی‌شود مگر با حرکت به سمت کیفیت‌گرایی و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در دانشگاه به دانشجویان.


کمالیان بیان کرد: «دانشگاه علاوه بر ارائه خدمات تحصیلی مکانی است برای تولید تفکر و اندیشه. پرداختن به بحث پژوهش در کنار آموزش منجر به تولید علم و اندیشه می‌شود. در بحث رشته‌های تحصیلی، واحدهای دانشگاه آزاد باید رشته‌هایی را مدنظر قرار دهند که اولا متناسب با شرایط بومی آن منطقه باشد و ثانیا رشته‌هایی باشند که اصطلاحا میان رشته ای نامیده می‌شوند و از علوم متعدد بهره می‌برند.»


وی افزود: «موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود موضوع به روز بودن استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی از سوی آنان است. یک عضو هیات علمی دانشگاه در هر واحد دانشگاهی که باشد باید نقش و جایگاه خود را در عرصه علم مشخص کرده و با انجام فعالیت‌هایی نظیر طرح‌های تحقیقاتی و چاپ مقاله و یا کتاب و یا حتی شرکت در کنفرانس های علمی و غیره آن را اثبات کند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: «به هیچ وجه رکود علمی از هیچ یک از اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی قابل پذیرش نیست.»


کمالیان پای صحبت‌های اعضای هیات علمی و استادان و کارکنان این دانشگاه نشست و به سوالات و موارد مطرح شده از جانب آنان پاسخ گفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته