دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1396 - 12:53
محمودی در جمع خبرنگاران:

ظرفیت سدهای کشور ۲ میلیارد متر مکعب کمتر از سال گذشته است/ برای وزارت نیرو با ارکانیان صحبت شده‌است

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه پیش‌بینی بارش‌های ماه‌های پاییز و زمستان مانند سال گذشته است، گفت: اکنون ذخیره آبی سدهای کشور ۲ میلیارد متر مکعب کمتر از سال گذشته است.
کد خبر : 222919

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، ستار محمودی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 26 مهر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ذخیره آبی کشور اظهارکرد: اکنون شرایط ذخایر آبی کشور خوب است، اما مهم این است که ببینیم در ادامه فصل پاییز و زمستان میزان بارندگی تا چه اندازه خواهد بود.


سرپرست وزارت نیرو افزود: سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌هایی کرده که بر اساس این پیش‌بینی‌ها میزان بارش در ماه‌های پیش رو مانند مدت مشابه سال قبل خواهد بود.


محمودی با بیان اینکه اکنون دو میلیارد مترمعکب میزان ذخایر آبی سدها از سال گذشته کمتر است، گفت: ظرفیت سدها کمتر از سال قبل است اما در مجموع ما کمبود آب مواجه نیستیم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا بیشترین مصرف آب کشور از ذخایر زیرزمینی است؟ اظهار کرد: ۶۳ درصد از مصرف آب کشور از منابع زیرزمینی است.


محمودی بیان کرد: اکنون که به دلیل سرمای هوا میزان مصرف آبی کشور کاهش پیدا کرده، ما باید وارد فاز تعمیر و نگهداری تاسیسات آب و برق شویم تا برای آغاز فصل پرمصرف یعنی اوایل فصل بهار آماده شویم.


سرپرست وزارت نیرو درباره اینکه تصمیمی برای انتخاب وزیر این وزارتخانه صورت گرفته است یا خیر، بیان کرد: با اردکانیان صحبت‌هایی شده که باید منتظر نتیجه آن بمانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته