دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر رهنمای رودپشتی:

انضباط مالی و مدیریت هزینه‌ها از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مهمترین برنامه‌های اجرایی دانشگاه در سال جاری گفت: اجرای سیاست‌ها و محورهای اصلی برنامه های دانشگاه، رویکرد کیفی سازی و ارتقاء جایگاه دانشگاه با تخصیص بودجه مناسب، از مهمترین برنامه‌های امسال به شمار می‌رود.
کد خبر : 22289

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: ارتقاء کیفیت استانداردهای آموزشی، کاهش وابستگی مالی دانشگاه به شهریه، توسعه فعالیت های دانش بنیان، گسترش تحصیلات تکمیلی، اصلاح و تقویت نسبت و هرم هیات علمی، اجرای طرح های ماندگار، جذب اعضای هیات علمی و توسعه حوزه پزشکی از مهمترین سیاست ها و رویکردهای دانشگاه به شمار می رود.


وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 94 و در ادامه در افق چشم انداز 1404، معطوف به اسناد بالادستی کشور و تقویت جایگاه ملی در عرصه های منطقه ای و بین المللی با رویکرد تحقق اهداف خود، ماموریت گرایی را مبنای برنامه ریزی قرار داده و با مشارکت هیات های امنای استانی در چارچوب مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را تدوین کرده است.


وی در ادامه به برخی برنامه های اجرایی دانشگاه در سال 94 اشاره و گفت: جذب هیات علمی جدید و بهبود هرم هیات علمی کنونی با هدف ارتقاء شاخص نسبت دانشجو به کل هیات علمی، اصلاح و تقویت نسبت دانشجو به هیات علمی از عدد 55 درسال 92 و عدد 53 در سال93 به عدد 47 در سال 94، اصلاح نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از 27 درصد در سال 93 به34 درصد در سال 94 از جمله این برنامه ها به شمار می رود.


دکتر رهنما افزایش بودجه پژوهشی و افزایش سهم تولیدات علمی بویژه مقالات علمی در نمایه های بین المللی را از دیگر برنامه های دانشگاه برشمرد و افزود: توسعه مراکز رشد فناوری به بیش از 80 مرکز و افزایش شرکت های دانش بنیان تا 560 شرکت فعال و تکمیل طرح های بیمارستانی ناتمام بالای 50 درصد از مواردی است که در دست اجرا قرار دارد.


وی کاهش 16 درصدی وابستگی دانشگاه به منابع شهریه ای را یکی دیگر از برنامه های اجرایی دانشگاه عنوان کرد و گفت: در سال جاری همچنین اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان برای توسعه و تقویت زیرساخت های عمرانی، پژوهشی و سرمایه گذاری دانش بنیان در نظر گرفته شده به طوریکه یک میلیون متر مربع بنای در حال ساخت در سال جاری تکمیل خواهد شد و سرانه فضا از 14 متر در سال 92 به 16 متر در سال 94 افزایش خواهد یافت.


وی افزود: ضمنا بودجه مناسب جهت فعالیت های فرهنگی، فاخر و ماندگار و همچنین تخصیص بودجه برای ارائه خدمات دانشجویی، ورزشی از جمله اقدامات دانشگاه در جهت تحقق اهداف مصوب است.


دکتر رهنما لزوم رعایت قوانین و مقررات، انضباط مالی، صرفه جویی و مدیریت هزینه ها را از دیگر برنامه های مهم مدیریت دانشگاه برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته