دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضایی در جمع خبرنگاران:

بارزانی باعث شد شمال عراق 10 سال به عقب برگردد/ برجام تا زمانی برای ایران معتبر است که خاصیت داشته‌باشد

دبیر مجمع تضخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کاری که بارزانی کرد باعث شد شمال عراق 10 سال به عقب برگردد، گفت: ایران در آزادسازی کرکوک دخالتی نداشته‌است و فقط نیروهای مردمی و ارتش عراق در این موضوع نقش دارند.
کد خبر : 222849

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری آنا، محسن رضایی در حاشیه همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اوضاع کردستان عراق اظهار کرد: کاری که آقای بارزانی کرد، باعث شد شمال عراق 10 سال به عقب برگردد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران در آزادسازی کرکوک دخالتی نداشته و فقط نیروهای مردمی و ارتش عراق در این موضوع نقش دارند و ورود نیرویی از خارج عراق به کرکوک صحت ندارد.


وی درباره وضعیت برجام گفت: برجام تنها وقتی برای ما معتبر است که خاصیتی داشته باشد اما اگر فقط ما را از فعالیت‌های هسته‌ای منع کند دیگر خود به‌ خود لغو شده است.


ادامه برجام مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد


رضایی با تاکید بر اینکه در برجام نه با آمریکا و نه اروپا مذاکره دوباره نمی‌کنیم، افزود: اگر کوچکترین نقضی صورت بگیرد، قطعا برخورد مناسبی خواهیم داشت زیرا ادامه برجام مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ظاهر برجام را حفظ کند اما در باطن موجود بی‌خاصیتی باشد، گفت: فشارهایی که آمریکا می‌آورد برای این است که مانع همکاری کشورهای اروپایی با ایران شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته