دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 09:22

قذافی فرارسیدن ماه رمضان را به مردم لیبی تبریک گفت!

بسیاری از مردم لیبی صبح دوشنبه با آهنگ پیامک تلفن همراه خود از خواب بیدار شدند. پیامکی منسوب به «قذافی» که در آن فرارسیدن ماه رمضان تبریک گفته شده بود.
کد خبر : 22275

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «بوابه الفجر»، «اسعد ابوقیله» یکی از خبرنگاران لیبیایی گفت: تعدادی از شهروندان بامداد امروز از پیامکی که برایشان ارسال شده بود، شگفت‌زده شدند.


براساس این گزارش، «ابوقیله» با بیان اینکه این پیامک با نام «معمر قذافی» رهبر پیشین لیبی ارسال شده است، افزود: «قذافی» با ارسال این پیام فرارسیدن ماه رمضان را به مردم لیبی تبریک گفت.


در متن این پیامک آمده است: خطاب به مردم لیبی، مردمی که علیه قوی‌ترین دشمن ما در جهان یعنی ناتو مقاومت و ایستادگی کردند. فرارسیدن ماه رمضان را به شما تبریک می‌گویم و عیدتان مبارک باشد و همواره پیروز باشید.


کارشناسان شرکت ارتباطات نوین و شرکت «لیبیانا» درباره ارسال این پیامک‌ها گفتند: امکان نفوذ در شبکه و ارسال پیام تبریک به مردم لیبی با عنوان «معمر قذافی» وجود دارد. البته این امکان نیز وجود دارد که افراد نفوذکننده به شبکه قصد داشته‌اند با ارسال پیام تبریک، از مشترکان تلفن همراه کمک مالی جمع‌آوری کنند.


برخی شرکت‌های ارتباطی در برخی کشورهای آفریقایی هنوز علاقه خاصی به «قذافی» دارند و برخی زمان‌ها با ارسال اینگونه پیام‌ها حاشیه‌ساز می‌شوند.


«قذافی» در 20 اکتبر 2011 و پس از ماه‌ها درگیری و فرار از دست انقلابیون لیبی در شهر محل زادگاه خود «سرت» دستگیر و به‌دست انقلابیون کشته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته