دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1396 - 16:16
ملکی به آنا خبر داد:

حریق گسترده در کارخانه تولید لوازم پلاستیکی شورآباد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع حریق گسترده در یک کارخانه و انبار تولید و نگهداری لوازم پلاستیکی در شورآباد خبر داد.
کد خبر : 222648

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در یک کارخانه تولید و نگهداری لوازم پلاستیکی در شورآباد، درباره جزئیات حادثه این اظهار کرد: ساعت 11:20 امروز پیرو تماس‌های همکاران آتش‌نشانی شورآباد مبنی بر اعلام یک مورد آتش‌سوزی و اعلام نیاز به نیروی کمکی، آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی تهران به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در جاده واوان، خروجی جاده قدیم قم اعزام شدند.


وی با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، اضافه کرد: زمانیکه آتش‌نشانان تهرانی به محل حادثه رسیدند، آتش‌نشانان شورآباد در محل مشغول عملیات بودند، محل حادثه یک سوله مسقف به وسعت حدودی 1000 متر و کارخانه و انبار تولید و نگهداری لوازم پلاستیکی بود، مقدار زیادی مواد اولیه پلاستیک، کارتنهای بسته‌بندی، قالبها و قطعات تولیدی در آن بخش نگهداری می‌شد.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران اضافه کرد: این سوله در دو طبقه بود، قسمت پایینی (همکف) مربوط به تولید و نیم طبقه بالایی مربوط به انبار نگهداری کارتن‌ها و لوازم تولیدی بود.


ملکی افزود: زمانی‌که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند سوله کاملا شعله‌ور بود، شعله‌های سرکش آتش از زیر سقف‌ها بیرون می‌زد و در حال سرایت به انبارهای مجاور بود همچنین بر اثر این آتش‌سوزی بخشی از سقف‌ها دِفرمه و تخریب شده بود.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت از چند طرف عملیات را آغاز کرده و آتش را تحت کنترل خود درآوردند، در نهایت آتش مهار و اطفا شد، در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم اما این حادثه خسارات مالی زیادی برجای گذاشت و آتش‌نشانان تهران دقایقی قبل پس از لکه‌گیری و ایمن‌سازی، محل حادثه را برای بررسی علت و اتمام عملیات به آتش‌نشانان شورآباد تحویل داده و به ایستگاهایشان بازگشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته