دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای طرح خطرسنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان(ایراپن) در واحد تربت حیدریه

نظر به اهمیت ارتقای سلامت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و با همکاری معاونت بهداشتی، مرکز بهداشت و آزمایشگاه مستقر در درمانگاه موسی بن جعفر (ع) این شهرستان طرح خطرسنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان (ایراپن) برای کارکنان این واحد بصورت رایگان در دو روز متوالی انجام شد.
کد خبر : 222645

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اجرای این طرح پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر (قلبی عروقی، سرطان) با هدف جلوگیری از مرگ و میر زودرس در قالب نظام مراقبت سلامت گروه سنی 70-30 سال است.


بر اساس این طرح آزمایش‌های لازم به صورت رایگان برای همه کارکنان دانشگاه انجام شد و نیز فشارخون، قد و وزن آنها نیز چک شد.


افزایش وزن و رژیم غذایی نامناسب باعث افزایش چربی خون در بدن می‌شود. این افزایش باعث تجمع چربی ذخیره شده به نام تری گلیسیرید در بافتها شده و میزان کلسترول خون را بالا می برد. این اختلال در عملکرد بدن که در اثر چربی زیاد است موجب ناراحتی هایی در قلب و عروق می‌شود.


در صورت حاد بودن و عدم تشخیص آن فرد را در معرض سکته قلبی و مغزی قرار می دهد. بنابراین انجام آزمایش چربی خون برای بررسی میزان کلسترول و چربی خون ضروری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته