دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس مرکز سما مشهد: هر مدرسه سما یک قطب مهارت شود

معاون دانشگاه و رئیس مرکز سما مشهد گفت: تاکید بر این است که مدیران مدارس، مهارت‌ها را شناسایی کنند و هر مدرسه ما حداقل یک قطب شود.
کد خبر : 222628

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ناصری در هفدهمین نشست مشترک مدیران مدارس و حوزه ستادی سما مشهد که با موضوع مهارت آموزی در دبستان دخترانه سما (6) برگزار شد در جمع مدیران مدارس سما با توجه به مهارت آموزی در مدارس سما، تاکید کرد: «مهارت آموزی با حرف و صحبت نمی‌شود. باید از جایی شروع کرد. از طرفی نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه مدارس پیچید. در مهارت آموزی باید کاربردی کار کنیم. مهارت‌هایی مثل خبرنگاری و مهارت تندخوانی به دانش آموزان آموزش دهیم.»


وی با بیان اینکه برخی از مدارس سما مشهد در سال تحصیلی جدید افت دانش آموزی داشته اند تاکید کرد: «این مدارس باید هزینه هایشان را مدیریت کنند تا کمبود دانش آموز را از طریق مدیریت و صرفه جویی در هزینه ها جبران کنند.»


معاون دانشگاه و رئیس مرکز سما مشهد با تاکید بر توجه به نظرات و خواسته های مشتریان مدارس سما ، تغییر نگرش در مدیریت را ضروری خواند و خطاب به مدیران مدارس گفت: «با ذهنیت چند سال قبل نمی‌توان مدیریت کرد. ما باید نگرش‌هایمان را تغییر دهیم. جنس تفکر انسان امروزی با دیروز متفاوت است. نباید در مقابل نظرات اولیای مدارس مقاومت کنیم بلکه باید به خواسته های آنان در قالب های اجرایی توجه کنیم چون شرایطی که امروز داریم با 10 سال پیش فرق می کند.»


ناصری بر مشارکت دادن خانواده‌ها در امور مدرسه و تقویت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و همچنین بروز بودن و داشتن خلاقیت تاکید و با توجه به موضوع کارآموزی دانشجویان در مدارس سما افزود: «هنر یک مدیر تبدیل تهدید به فرصت است. کارآموزان دانشجویی را جدی بگیرید و برای آنان در مدرسه کار ایجاد کنید.»


آموزش شیوه‌های تندخوانی و روش مطالعه و روش‌های خوب امتحان دادن از جمله مواردی بود که از سوی مسعود آقایی مدیر موسسه جهش موفق در این جلسه عنوان شد.


در این جلسه مدیران مدارس و حوزه ستادی سما مشهد نیز با بیان نظراتشان به بحث و بررسی باره مسائل آموزشی و مهارتی پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته