دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران

سپاه بازوی توانمند پیمانکاری در ایران است/ بدعهدی آمریکایی‌ها تمامی ندارد

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: سپاه پاسداران در بعد اقتصادی، به‌عنوان یکی از بازوان توانمند در بخش پیمانکاری پروژه‌های ملی شناخته شده که امروز از مهم‌ترین طلبکاران دولت و شهرداری‌ها است.
کد خبر : 222510

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در ارزیابی تهدیدهای جدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه سپاه، گفت: سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از بازوان توانمند اقتصادی ایران در بخش پیمانکاری پروژه‌های ملی شناخته می‌شود که فعالیت‌های فراوانی را در پروژه‌های گوناگون کشور عهده‌دار است و بدون منت هم در راستای کمک به دولت حرکت کرده است.


وی ادامه داد: این ارگان نظامی، با بهره‌مندی از نیروهای جوان درصدد تکمیل پروژه‌های درآمدزای کشور بود و امروز از مهم‌ترین طلبکاران پروژه‌های ملی از دولت و شهرداری‌ها نیز به‌ شمار می‌آید، اما آمریکایی‌ها تصوری مبنی بر اقدامات اقتصادی سپاه در داخل کشور نداشته و فکر می‌کنند درآمد آنها، صرف هزینه‌های نظامی-سیاسی می‌شود.


مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: وجود تعامل یک کشور با دیگر کشورهای جهانی عامل حیات اقتصادی-سیاسی هر کشور است اما آمریکا پس از انقلاب، همواره با ایران دچار اعمال سیاست‌های تنش‌زا بوده و با سنگ‌اندازی‌های فراوان مانع از حضور شرکت‌های اقتصادی نظیر بوئینگ یا حتی فناوری‌های روز این کشور به ایران شده است.


رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: اما با بررسی این دوران 40ساله، در می‌یابیم که عوارض عدم ورود کالاهای آمریکایی به ایران چندان هم حاد و مشکل‌زا نبوده و دیگر کشورها توانسته‌اند جای خالی این کشور را پوشش دهند.


وی اضافه کرد: حُسن نیت ایران در ماجرای برجام برای تمام دنیا مشخص شد و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نسبت به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا انتقاداتی را داشتند.


رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: از نگاه سیاست‌گذاران داخلی نظیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، آمریکا همواره درخصوص ایران بدعهدی خود را تکرار می‌کند زیرا توافقنامه‌ای که تحت نظارت نهاد‌های بین‌المللی بوده را می‌خواهند با تغییر رئیس‌جمهوری یک کشور، تغییر دهند.


روغنی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ایران مسیر معین و از قبل تعریف شده‌ای را در دستور کار قرار داده و باید آمریکا نیز در مواجهه با ایران، منطق بیشتری را به خرج دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته