دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1396 - 14:15
گزارش آنا از سارقی که در طرح رعد 3 پلیس پایتخت به دام افتاد؛

متهمی که در کشت موادمخدر هم دست داشت!

ماموران پلیس پایتخت موفق به دستگیری سارق معتادی شدند که پس از کشیدن شیشه، اقدام به سرقت از انبارهای بانک‌ها و شرکت‌های اداری و دولتی می‌کرد؛ این در حالی است که در منزل این فرد 6 کیلوگرم موادمخدر گراس نیز کشف شده است.
کد خبر : 222473

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا جوان 28 ساله‌ای که اقدام به سرقت از انبارهای دو بانک در حوالی خیابان‌های سهروردی و مطهری کرده بود، توسط ماموران پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شد.


رضا که به موادمخدر شیشه اعتیاد دارد، از انبار بانک‌ها مقادیر زیادی کارت‌های هدیه، چک‌پول‌های فاقد اعتبار و دوربین‌های مداربسته سرقت کرده بود.


پس از دستگیری این جوان معتاد، مشخص شد که وی در سابقه‌اش سرقت از ادارات و اماکن دولتی را نیز دارد و به سرقت لپ‌تاپ و تجهیزات الکترونیکی علاقه‌مند است.


متهم علت‌ علاقه‌مندی‌اش را به سرقت توهمات ناشی از استفاده از شیشه اعلام کرده است.


او درباره نحوه سرقتش به خبرنگار آنا می‌گوید: به انبار دو بانک رفته و مقادیری چک‌پول فاقد اعتبار و کارت هدیه و دوربین مداربسته سرقت کرده و آنها را در منزلی که در آن سکونت می‌کنم، انبار کردم.


رضا ادامه می‌دهد: با مادرم در خانه زندگی می‌کنم و هدفم برای این سبک سرقت‌ها تامین نیازهای مالی نبوده است، زیرا هیچ‌یک از آنها را نفروخته و در خانه نگهداری می‌کنم. وقتی مواد مصرف می‌کنم، احساس شجاعت زیادی در من ایجاد می‌شود و اصلا فکر نمی‌کنم که قرار است دستگیر شوم. وارد ادارات شده و لپ‌تاپ و دیگر تجهیزات الکترونیکی را می‌دزدیدم.


سارقی با 40 شکایت


افسر پرونده‌اش درباره جزئیات اتهامات رضا به خبرنگار آنا می‌گوید: وی دارای سابقه کلاهبرداری و موادمخدر است و با کلید ریموتی که داشته وارد انبار بانک‌ها و شرکت‌های اداری و دولتی شده و به سرقت اقدام می‌کرده است.


وی ادامه می‌دهد: در ساختمان محل زندگی متهم تعداد زیادی پزشک و وکیل فعالیت می‌کردند و او و مادرش در طبقه همکف و در دو اتاق مشغول به زندگی بودند که یکی از این اتاق‌ها را به محلی برای انبار کردن اجناس سرقتی تبدیل کرده بود، به طوری که زمانی که وارد این اتاق شدیم راه برای حرکت وجود نداشت.


به گفته وی، رضا 40 شاکی دارد که دارای مدرک هستند.


افسر پرونده در توضیح نحوه دستگیری رضا عنوان می‌کند: یکی از شاکی‌های خصوصی از او اعلام شکایت کرده بود و پس از پیگیری‌های لازم روز گذشته او را در مقابل یک بانک شناسایی و دستگیر کردیم.


وی یکی از نکات جالب در پرونده این متهم معتاد را کاشت موادمخدر گل و گراس عنوان می‌کند و می‌گوید: از حیاط منزل این فرد 6 کیلوگرم موادمخدر کشف کردیم که در اختیار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار دادیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته