وزیر دفاع: اگر اصول و مبانی پذیرفته شده سازمانی رعایت شود، جامعه هیچگاه دچار لغزش نمیشود
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اولین گردهمایی مسئولان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس بازرسی وزارت دفاع، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران و جمعی از رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به میزبانی صاایران در تالار همایش امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع در این گردهمایی با تبیین فلسفه وجودی روابط عمومی و تبلیغات در سازمانها و نهادها از اعتماد به عنوان مهمترین عنصر در این حوزه نام برد و افزود: اعتماد در هر مجموعهای منشأ تحول، تغییر، توسعه و پیشرفت میشود و این عنصر در فضای شفاف شکل میگیرد.
وی با بیان اینکه «با شکلگیری فضای شفاف در سازمانها، کارکنان مجموعه توانایی انجام هر کاری را در فضای تعاملی خواهند داشت»، اظهار کرد: اگر شفافیت ایجاد شود چیزی به عنوان مرز و عنصر جداکننده دیگر وجود نخواهد داشت و هویتها هم نمایان شده و امکان برقرای تعامل فراهم میشود.
دهقان با بیان اینکه «در فضای اعتماد، ارتباطات و تعاملات به طور طبیعی بر مبنای نیازهای واقعی طرفین در سازمان برقرار میشود»، تصریح کرد: این ارتباط میتواند مسیر رشد و تعالی را فراهم کند.
وی با بیان اینکه «برای ایجاد اعتماد باید زحمت کشید»، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که اعتماد خودبهخود به وجود بیاید بنابراین اولین شرط برای ایجاد این فضا، شفافیت در انجام امور است.
وزیر دفاع از انعکاس واقعیت به عنوان دومین اصل در حوزه تبلیغات و روابط عمومی نام برد و ادامه داد: منعکس کردن اخبار واقعیتهای سازمان اولین عنصری است که میتواند موجب اعتماد کند.
وی از ثبات و استمرار به عنوان یکی از شروط مهم برای ایجاد اعتماد به سازمان نام برد و گفت: اگر در جامعهای، اصول و مبانی پذیرفتهشده سازمانی رعایت شود این جامعه در مسیر خود هیچگاه دچار لغزش نمیشود؛ بنابراین باید اصول، مبانی، ارزشهای ثابت که در طول زمان دستخوش تغییر، تحول و مستهلک شدن قرار نمیگیرد در حوزه تبلیغات و روابط عمومی مدنظر باشد.
دهقان با بیان اینکه «کسانی که قرار است در این فضا فعالیت کنند باید خود متجلیکننده عملی مبانی فکری و اصول سازمانی باشند»، تأکید کرد: اگر این اصول در سازمانها مدنظر قرار گیرد فضای اعتماد به سازمان به وجود میآید.
وی با بیان اینکه «در فضای تبلیغات و روابط عمومی نیاز به این عناصر برای ایجاد یک فضای اعتمادی جهت تسهیل در ارتباط و برقراری تعامل هستیم»، ادامه داد: در وزارت دفاع به دنبال ایجاد ارتباط مؤثری با تمام ذینفعانی که در ارتباط و تعامل با وزارت دفاع هستند، هستیم.
دهقان با بیان اینکه «در حوزه تبلیغات و روابط عمومی به دنبال این هستیم تا در یک فضای تبلیغی مؤثر با تمام کسانی که از وزارت دفاع خدمات میگیرند یا بر ما تأثیرگذاری دارند، ارتباط برقرار کنیم»، تصریح کرد: نباید صرفا اطلاعرسانی و تبلیغ مدنظر باشد بلکه آن چیزی که وزارت دفاع را به هدف نهایی خود نائل میکند باید مورد توجه مسئولان تبلیغات و روابط عمومی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه «دستیابی به اهداف وزارت دفاع در حوزه روابط عمومی و تبلیغات مدنظر است»، گفت: اگر قرار بر انجام کار روابط عمومی و تبلیغات است نخستین گام شناسایی جامعه هدف است که در این راستا تمام کارکنان سازمان اولین جامعه هدف محسوب میشوند.
وزیر دفاع با اشاره به نقش تبلیغات و روابط عمومی در رسیدن وزارت دفاع به اهدافش تصریح کرد: اصل و ارزش در گام نخست فعالیت تبلیغات و روابط عمومی جای دارد و باید این اصل درون کارکنان نهادینه شود تا رفتار آنها برآمده از اعتقادات باشد.
دهقان با بیان اینکه «مناسک، شعائر و همه آنچه در دین به عنوان عمل ارزشی تلقی شده در اصل تقویتکننده مبانی فکری و اعتقادی فکری است»، گفت: بر این اساس، اقامه نماز، تریج عقاید، ترویج معروفات باید در دستور کار مسئولان روابط عمومی و تبلیغات قرار گیرد و اینان نگهبان و حافظ این نگاه باشند.
وی با بیان اینکه «در حوزه تبلیغات و روابط عمومی ایجاد فضای مطلوب و مطبوع را به طور جد پیگیری میکنیم»، تأکید کرد: برای صیانت از داشتههای عظیم و سرمایه گرانسنگ وزارت دفاع این فضا را باید ایجاد کنیم و اجازه ندهیم فضای اعتماد درون سازمان از بین برود تا بنیانهای فکری در معرض خدشه قرار گرفته و افراد به سمت و سویی بروند که با اهدف سازمان زاویه دارد.
وزیر دفاع با بیان اینکه «در روابط عمومی و تبلیغات باید تصویرسازی قابل قبولی از وزارت دفاع متکی بر واقعیت به جامعه هدف عرضه کنیم»، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم در این مسیر تصویر درستی از سازمان به جامعه ارائه کنیم باید با تمام توان اعتمادی که به سازمان شده را صیانت و تصویری بسازیم که القاگر یک هویت زنده از وزارت دفاع به مخاطبان باشد.
انتهای پیام/