دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیته فنی استقلال در گفت‌وگو با آنا

منتظریم شفر نظرنهایی‌اش درباره جباری را بدهد/ داستان مجیدی و استقلال تمام شده‌است

محمد نوری گفت: تیم نیاز به مهره جوان در خط هافبک دارد که با قدرت دوندگی‌اش به هافبک‌های آماده حریفان اجازه ارائه توانایی‌های‌شان را ندهند.
کد خبر : 222429

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمد نوری درباره اینکه از قول وی عنوان شده بود بیژن طاهری دستیار وینفرد شفر نمی‌شود ولی این اتفاق افتاد، گفت: «من هیچ‌وقت نگفته بودم طاهری از سوی شفر رد شده و دستیار وی نمی‌شود. دیروز در پایان جلسه کمیته فنی هم که در این رابطه از من سوال شد گفتم که شفر در حال بررسی است و هنوز جواب قطعی نداده است.»


وی ادامه داد: «بعد از آنکه سرمربی تیم موافقت خود را با حضور طاهری در کادرفنی‌اش اعلام کرد جلسه معارفه دستیار ایرانی شفر در تمرین تیم برگزار شد و دیروز طاهری به عنوان کمک شفر بالای سر بازیکنان تیم حضور داشت و بعد از این هم به عنوان مربی تیم به فعالیتش در استقلال ادامه خواهد داد.»


سخنگوی کمیته فنی استقلال درباره آخرین وضعیت مجتبی جباری در استقلال و اینکه مدیرعامل باشگاه مخالف حضور او در تمرینات است یا یرمربی تیم، تصریح کرد: «یک بازیکن برای حضور در تمرینات نیاز به مجوز سرمربی تیم دارد و اگر موارد انضباطی داشته باشد سرمربی او را در اختیار باشگاه قرار می‌دهد. در استقلال هم وینفرد شفر به عنوان سرمربی حرف اول و آخر را در مورد تمامی بازیکنان می‌زند. بنابراین ما منتظریم تا شفر درباره جباری نظر نهایی را بدهد و من به شخصه از هر گونه اظهارنظر اضافی پرهیز می‌کنم. آنچه می‌دان شفر در حال بررسی وضعیت مجتبی جباری و تیم است تا نتیجه را اعلام کند.»


او تصریح کرد: «برخی هواداران در خصوص غیبت جباری اظهار نگرانی درباره دربی کرده بودند که باید گفت با وجود امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، سرورجباروف، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، فرشید باقری و امید نورافکن استقلال در خط هافبک کمبود بازیکن ندارد چرا که به اندازه کافی در این پست بازیکن آماده دارد. بالاخره تیم نیاز به مهره جوان در خط میانی دارد که با قدرت دوندگی‌اش به هافبک‌های آماده حریفان اجازه ارائه توانایی‌های‌شان را ندهند. خط میانی به خصوص در دربی میدان جنگ و دعواست و اسنقلال نیاز به مهره‌هایی دارد که مهم‌ترین قسمت زمین را به حریف واگذار نکنند.»


نوری با بیان این نکته که در چندین دربی سرخابی‌ها حضور داشته، تاکید کرد: «شرایط دربی با تمام مسابقات دیگر فرق می‌کند. اینکه یک تیم در بالای جدول باشد و تیم دیگر در میانه و یا پایین جدول قرار دارد اصلا در نتیجه تاثیری ندارد. بارها تیمی در دربی برنده شده که روی کاغذ انتظار می‌رفته بازنده باشد. استقلال از بازیکنان خوبی بهره می‌برد که به مرور زمان با هم هماهنگ‌تر شده‌اند و در روزهای آینده با همدیگر به هماهنگی بیشتری می‌رسند که در روز بازی اثربخش خواهد بود. امیدوارم استقلال دربی را به سود خود تمام کند تا یک سال خود را بیمه کند.»


وی درباره اینکه وینفرد شفر نظری برای استفاده از لئوناردو پادوانی ندارد و احتمال جدایی این مدافع برزیلی وجود دارد یا نه، اظهارکرد: «هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد و بازیکنانش را براساس ترکیبی می‌چیند که به نظرش به تیم کمک می‌کند. پادوانی این فصل مدت زیادی مصدوم بود و در درازمدت باید بتواند ارزش‌هایش را ثابت کند. به هرحال پژمان منتظری مصدوم است و زمان دقیق بازگشت او به ترکیب تیم مشخص نیست. در بازی با فولاد روزبه چشمی در پست دفاع میانی عملکرد فوق العاده‌ای داشت طبیعتا سرمربی تیم به این سادگی بازیکنی که نظرش را تایید کرده را کنار نمی‌گذارد.»


سخنگوی کمیته فنی استقلال در خصوص اتفاقات مربوط به مهدی قائدی در رختکن تیم استقلال و تبعید او به تمرینات تیم امید بیان داشت: «شفر لازم دید تا تلنگر جدی به قائدی بزند تا او بداند در کجا بازی می‌کند و البته که سرمربی هم برای پیراهن تیمی که در آن مشغول به کار است ارزش زیادی قائل است. به نظر من این موضوع با رفتار پدرانه شفر فیصله یافته و به زودی قائدی به تمرینات تیم بزرگسالان برمی‌گردد. پس از این قائدی اسیر هیجان کاذب نخواهد شد چون می‌داند رفتار اشتباه پیامدهای سخت‌تری برای او به همراه دارد.»


او در مورد اینکه عدم موافقت شفر با حضور سیروس دین‌محمدی در کادرفنی استقلال بازتاب منفی برای این عضو کمیته فنی به همراه داشته است، بیان کرد: «سیروس از بازیکنان بسیار خوب استقلال بوده که سابقه حضور در تیم ملی را هم به همراه دارد. شفر بنا بر تخصصی که در مربیگری‌اش دارد گزینه‌هایی که به او معرفی شده بود را مورد بررسی قرار داد و در این رابطه تحقیقاتی را انجام داد. نهایتا به این نتیجه رسید که طاهری را به عنوان دستیار ایرانی‌اش مشخص کند. شفر به عنوان سرمربی تیم از این حق برخوردار است با دستیارانی کار کند که مدنظرش است چرا که او باید پاسخگوی مسائل فنی تیم باشد.»


نوری درباره دیدار جام حذفی استقلال با نساجی مازندران نیز بیان داشت: «با توجه به حذف نیمی از تیم‌های لیگ برتری در همان دور اول رقابت‌های جام حذفی ثابت شد که این جام، جام شگفتی‌هاست. کما اینکه در سال‌های قبل هم شاهد بالا آمدن تیم‌های گمنان تا مراحل پایانی بوده‌ایم. استقلال روز جمعه بازی بسیار سختی دارد و به هیچ عنوان نباید حریفش را دست کم بگیرد. به نظرم اگر بتوانیم برنده دیدار با نساجی شویم جزو مدعیان قهرمانی قرار می‌گیریم. امیدوارم استقلال بتواند در این رقابت‌ها به قهرمانی برسد تا به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.»


او درمورد حضور فرهاد مجیدی در استقلال نیز عنوان کرد: «با انتخاب طاهری به عنوان دستیار اول وینفرد شفر ماجرای حضور مجیدی در استقلال به پایان رسیده است. به نظرم بحث درباره مجیدی بی‌فایده است چون داستان همکاری وی با استقلال درحال حاضر تمام شده است. امیدوارم او هرجایی که هست موفق باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته