دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ادای دین هنرمندان در قالب هنرهای آیینی و عاشورایی در برج میلاد

هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی با ارائه آثارشان در قالب نمایشگاهی با عنوان «خیمه گاه هنرهای آیینی» در نیمه دوم ماه محرم به سالار شهیدان (ع) ادای دین می‌کنند.
کد خبر : 222424

شهرام امیری دبیر اجرایی خیمه گاه هنرهای آیینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص اتفاق هنری که این روزها در برج در حال روی دادن است گفت: «برج میلاد تهران در طول سالیان گذشته ویژه برنامه «خیمه‌ها و نجواها» را برگزار کرده است که «خیمه‌گاه هنرهای آیینی» در ادامه این برنامه آیینی و عاشورایی است.»
وی ادامه داد: «ویژه برنامه «خیمه گاه هنرهای آیینی»شامل چند برنامه کوتاه چون نمایشگاه هنرهای آیینی است که با رویکر اجرای برنامه‌های فرهنگی در قطع آیینی از سوی مدیر برج میلاد و معاون فرهنگی وی برگزار شده است.»


دبیر اجرایی «خیمه گاه هنرهای آیینی» در خصوص علل اجرای این ویژه برنامه در نیمه دوم محرم تشریح کرد: از آنجا که افراد در دهه اول محرم بیشترین برنامه‌های آیینی و عاشورایی خود را در هیات‌ها شاهد هستند، بنابراین زمان مناسبی برای استفاده و بازدید از نمایشگاه‌ها ندارند و به همین دلیل هم اجرای ویژه برنامه برای دهه دوم تدارک دیده شد.


وی افزود: در قالب این ویژه برنامه‌ کارگاه‌های آموزشی طراحی پوستر به صورت رایگان برگزار می‌شود. همچنین 200 اثرنفیس در زمینه نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی به سبک‌های ثلث و نستعلیق، کارهای قهوه خانه‌ای، قلم‌زنی مس،مشبک فلز، آلات عزاداری از جمله علامت، مجسمه، آثار گرافیکی و ماکتی از حرک شش گوشه امام حسین (ع) با محوریت آیین، دین، مذهب، دفاع مقدس و عاشورا از صد هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


امیری در بخشی از سخنانش گفت: ورود بازدیدکنندگان آزاد است و هنردوستان می‌توانند تا 30مهرماه هر روز از ساعت 9 تا 22 از آثار به نمایش در آمده دیدن کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: برج میلاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته