دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1396 - 09:43
دکتر ولایتی در جریان دیدار با فرستاده فرانسه در امور سوریه ؛

نخستین برخورد ما و اروپای جدید با فرانسوی‌ها بود‌

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با فرستاده فرانسه در امور سوریه گفت: ایران همیشه این آمادگی را دارد که با طرف فرانسوی در موضوعات مختلف از جمله موضوعات مشترک رایزنی داشته باشد.
کد خبر : 222401

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در جریان دیدار با فرانک ژله، فرستاده فرانسه در امور سوریه با بیان این که این دیدار می‌تواند زمینه ساز روابط بهتر میان دو کشور باشد گفت: ایران همیشه این آمادگی را دارد که با طرف فرانسوی در موضوعات مختلف از جمله موضوعات مشترک رایزنی داشته باشد.


وی افزود: سابقه روابط دیپلماتیک نشان داده است ما با کمتر کشوری همچون فرانسه ارتباط داشته‌ایم؛ ملت ما با ملت فرانسه احساس نزدیکی بیشتری می‌کند.


دکتر ولایتی با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور گفت: هر دو کشور از یک فرهنگ برخوردارند؛ پیش‌تر این نکته را گفته‌ام که مردم ما اروپا را در قدیم به نام فرانسه می‌شناختند و به اروپایی‌ها فرنگی می‌گفتند.


وی تاکید کرد: نخستین برخورد ما و اروپای جدید با فرانسوی‌ها بود‌.


در ادامه این دیدار فرانک ژله با تشکر از میزبانی ایرانیان اظهار کرد: موضوع این دیدار به گفتگوهای فنی پس از دیدار روسای جمهور دو کشور و وزیران خارجه دو کشور مربوط می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته